Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har fått en MPEG fil från en PC användare som varken Quicktime 6 eller senaste MS media player kan öppna. Vet inte vad jag skall göra, går den att importera i något program?
Vad är det för mpeg fil? mpeg1,2 eller 4?? ofta kan det vara nån divx som har fel suffix, eller att den ligger åthelsike utanför whitebook speccarna så att ingen spelare känner igen den.. pröva att demuxa den.. använd bb-demux eller nån annan demuxer..
Jag vet faktiskt inte vad det är för MPEG fil. Visa info i finder säger kort och gott MPEG film. Har testat med DivX validator, men den kände inte igen filen. Den som har skapat filen bor inte i sverige, och kan ej nås just nu. Det är brådis med eländet, prövar vidare...
Tack, VLC funkade bra. Men jag måste även kunna exportera filen för att kunna redigera den. VLC verkar inte klara det. Ljudet är dessutom "svajigt", och osynkat. Några förslag...
quote:Skapades ursprungligen av: MrT: Tack, VLC funkade bra. Men jag måste även kunna exportera filen för att kunna redigera den. VLC verkar inte klara det. Ljudet är dessutom "svajigt", och osynkat. Några förslag...
låter som en mpeg 2 fil, och om du vill spela upp och exportera den i quicktime måste du ha mpeg2 komponenten till quicktime...men den kostar pengar...