Varför är det ingen som säger det? Ingen?
G4 suger APA. Den är så långsam att Pentium 2 hoppar in i kanten av skärmen och fnissar.
Sa du att det var flash på sidan du surfade till? HAHA surfa tillbaka till en tom html-sida.
Kör du på batterier med din G4? HAHA L2-cache disabled. Nu kan du fundera på om det är stillbildsTV eller dator du har.
För att vara lite mer seriös, jag kör med Firefox, med scriptblock och adblock, på så sätt har jag inaktiverat nästan all flash och java som inte krävs. Sen har jag stängt av "smooth scrolling". Detta hjälper upp en hel del, men G4 är värdelös, att ens skifta tabs är _segt_.
Knappast grafikproblem eller att du har för lite ram. När jag ser på min cpu-last när jag scrollar når jag 80% last, utan javascript, smooth scrolling och flash på en sida. Scrollar jag snabbare blir det utan problem 100%. Att det skulle vara hårddiskrelaterat tror jag knappast, eftersom min disk inte används. Jag har länge gått och funderat över vad man ska göra med detta. Känns lite väl drastiskt att dra in någon linuxdist för att bli av med problemet. Funderade även på att köra in någon riktig lättviktsläsare, men då tapppar man ju en hel del kompabilitet.