Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virus

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-20 17:45

Är lite osäker om detta är rätt forum men jag hittade inget om virus (vilket kanske är ganska förståeligt).
Hur som hels så har jag sökt genom min dator bara på skoj med ClamXav och då hittar det en fil som heter BigBangMancala2.3.3.zip Och meddelandet säger Oversized.zip FOUND.

Vad är detta Big bang är väl något som kommer med operativsystemet. Det är ju inget jag har installerat. Eller kan det ha blivit smittat av något eller är det vara så att virusprogrammet tycker att det är ett virus.

Tacksam för svar

Göran

Antagligen inget virus - troligen nåt fel på zip filen som gör att ClamX klagar...

Du har inget virus. Sök på oversized i ClamXavs supportforum så hittar du förklaringar till ditt resultat.

• Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-20 18:07

Var bara lungn dessa filer är troligen smittade av något windows virus som inte berör macen - windows virus kan inte köras på mac. Vad heter viruset som dom har smittats med.

Felmeddelandet beror på att ClamXav måste packa upp zip-filer för att undersöka innehållet, men har grundinställningen att inte packa upp filer över 10 Mb.

• Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-20 18:14

Har kollat på medelandet via clamXav support forum - det betyder att clam inte kan scana filen efterrsom den är för stor och tydligen så är det vanligt att programmet klagar på filen BigBangMancala2.3.3.zip

• Oregistrerad
  • 2006-11-20 18:25

Tack ska ni ha för svaren. Är ju trotts allt ganska ny användare av Mac (ca 2 mån) så ibland får man lov att ställa lite frågor till sånna som har mer erfarenhet.

1
Bevaka tråden