Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ICQ problem med Adium på macbook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-21 22:33

Jag fick min nya macbook idag, och Adium vill inte fungera på min nya intel mac. Jag kör MSN och ICQ med Adium, MSN funkar bra men inte icq. Adium säger att jag är online, men ingen av mina icq kontakter visas som online, och de som har mig på sin icq ser inte att jag är online.

Jag testade på min gamla dator igen, en powerbook G4, där kör jag adium 0.8 och det funkar bra. På min nya dator så har jag problemet som jag beskriver ovan med både 0.8 och senaste 0.89.1, nån annan som råkat ut för samma problem?

Jag kör senaste versionen av Adium på min MacBook, funkar bra. Har du kollat så att du satt ditt icq-konto online i inställningarna? Du kanske sitter bakom någon sur brandvägg (på ett företag?) som ställer till det, du kanske har fel port i inställningarna?

• Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-22 09:24

Jo mitt icq konto är online, och jag sitter inte bakom någon brandvägg. Det funkar fint på min powerbook, men men. Nu har jag lyckats komma online på riktigt med icq 2 ggr, men oftast inte. Det gäller att ha medvind när man connectar kanske? Lite surt att det ska strula så här. Nu när jag kom online så har jag mer kontakter än vad som ryms på skärmen, men jag får ändå ingen scroll, är den mkt ny den här versionen? För den verkar vara lite buggig, iaf för mig.

• Medlem
  • Habo
  • 2006-11-25 13:04

ICQ fungerar fint i mitt Adium på min macbook pro.

1
Bevaka tråden