Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera ASF

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-06-07 12:51

Är det någon som vet om det går att kovertera videoformatet ASF till något format som går att använda i Director, mov eller AVI? Om det går, hur går jag då till väga?

• Oregistrerad
  • 2001-06-20 09:23
Citat:

Skapades ursprungligen av: Per:
Är det någon som vet om det går att kovertera videoformatet ASF till något format som går att använda i Director, mov eller AVI? Om det går, hur går jag då till väga?

Jag tror at ASF inte alls går att konvertera till ett hanterbart format, Microsoft har nog sett till det. Å andra sidan skulle jag göra en sökning på nätet efter ett hack som kan göra det, finns säkert till PC.

• Oregistrerad
  • 2001-06-20 09:31

Jag Googlade lite och det finns en utility till PC (kommandorad dessutom) som tydligen ska fixa det, men då måste man ha tillgång till en pc.

Här tas en del upp om att konvertera till mpeg, men det borde finnas så du kan få ut en rå fil också.

VCDhelper

Eftersom ASF så vitt jag förstår innehåller en inkapslad AVI så är det obegripligt varför det är så svårt. Någon som kan mer detaljer om detta?

Virtualdub på PC ska klara uppgiften, men jag har inte testat själv. Går nog att köra i VPC men tar säkert en hel del tid och jag betvivlar att det blir speciellt bra. Men kan vara värt ett försök kanske.

1
Bevaka tråden