Med morgontidningen (DN) härom dagen följer en av dessa färglada broshyrhäften från en en känd pc-tillverkare, nämligen Acer. Gäspande läser jag lite förstrött "Acer rekommenderar Windows XP Professional" och "Windows Vista kapabel". Precis när jag är på väg att slänga broschyren i min pappersåtervinningskasse, så håller jag på att sätta morgonfrukosten i halsen och jag blir med ens klarvaken. På broshyrens framsida sitter en man och pekar på en dataskärm. En kvinna står sida och tittar intresserat på.
Det är just detta, dvs dataskärmen med dess innehåll, som får min dag att ta en annan riktning, för från och med nu är jag en mycket grubblande person. Först tror jag att jag ser i syne, men nej, mannen pekar på en Acer laptopskärm och på skärmen finns fullt av OS X fönster öppna. Överst syns den välkända Macmenyraden med en Appleikon till vänster. Flera Finder-fönster med alla dess välkända attribut syns tydligt. I ett fönster som är delvis dolt, syns Acers logga.
Vad är då detta???:eek:
Kan man köra OS X på en Acer maskin? Eller är bilden en fejk? Varför i så fall fejka? Eller, ja vad då????