Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac blir 99.se/mac/

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Viktig information för dig som även har användarkonto på 99pod.se och/eller 99musik.se.

Om två veckor kommer vi ändra inloggningsrutinerna här på 99mac i samband med att vi börjar använda domänen 99.se med gemensam inloggning för alla sajter. Om du har ett konto på 99pod och/eller 99musik är det väldigt viktigt att du läser detta:

- Uppdatera din profil här på 99mac och försäkra dig om att din epostadress är korrekt och fungerar: http://www.99mac.se/profile.php?do=editprofile

- Dubbelkolla att dina användarkonton på 99pod och 99musik använder samma epostadress!!

- Kom ihåg att ditt konto automatiskt avaktiveras i samband med ändring av epostadresser, du måste klicka på aktiveringslänken som mailas till dig för att återaktivera kontot.

- Från den 18:e December stänger vi av möjligheten att registrera nya användarkonton på 99mac, 99pod och 99musik för att säkerställa att alla konton hinner aktiveras innan bytet till 99.se.

- Icke aktiva konton kommer raderas från våra databaser i mellandagarna innan övergången till 99.se!

Denna nyhet kommer uppdateras fortlöpande i takt med att mer information blir tillgänglig.

Senast redigerat 2006-12-15 11:32
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-15 11:36

Kommer 99bonus att bli klickback.99.se då eller?

Ursprungligen av boris91:

Kommer 99bonus att bli klickback.99.se då eller?

99bonus genomgår ett namnbyte till Klickback under December/Januari - domänen byttes faktiskt igår.

Vår avsikt är att Klickback ska vara en helt fristående tjänst men vi tittar på möjligheten att ha ett sponsrat forum på 99.se där man kan ställa frågor - ungefär som AppleStore forumet.

Jag tycker personligen att 99bonus är bättre än Klickback. Faktiskt.

Nåväl. Så länge min kommentar får stå kvar på förstasidan är jag nöjd
Blev lite chockad första gången jag såg det.

För att nu inte gå helt offtopic. Jag tycker att det är jättebra att alla forum liksom slås samman. Har väntat länge på att kunna ha samma användare på alla 99*-forum.
Då kommer mitt antal inlägg att höjas ett par hundra...
Kommer det att vara som fristående forum, eller kommer det bara att bli ett enda stort forum?

Ursprungligen av Björnström:

99bonus genomgår ett namnbyte till Klickback under December/Januari - domänen byttes faktiskt igår.

Vår avsikt är att Klickback ska vara en helt fristående tjänst men vi tittar på möjligheten att ha ett sponsrat forum på 99.se där man kan ställa frågor - ungefär som AppleStore forumet.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-15 12:29

Så ni kommer att ta bort "99mac.se" och bara heta "99.se" om jag fattade det rätt? Då kanske man ska uppdatera Bokmärkena och RSS bokmärkena också?

En fråga bara, varför släppa "Mac" ur namnet... ska ni ha mer stöd för PC användarna eller? Siktar ni på ett "blandforum" för både PC och Mac i framtiden??

Ursäkta att jag låter så hysterisk, men jag inte fått mitt kaffe än, och då har jag svårt att formulera mig

Ursprungligen av Scumpi:

En fråga bara, varför släppa "Mac" ur namnet... ska ni ha mer stöd för PC användarna eller? Siktar ni på ett "blandforum" för både PC och Mac i framtiden??

99mac är ett varumärke som har hängt med sedan starten och det kommer inte att skrotas.

99.se ger möjligheten att köra alla sajter med ett gemensamt medlemskap och en inloggning. Det är något vi har pratat om och strävat mot ett länge. Hur sajterna sedan byggs upp, vilket innehåll de får är inte helt utarbetat ännu.

Fördelen är att medlemmarna kan ta del av mer innehåll, utan att behöva registera sig på flera olika forum. Dessutom blir det enklare för utvecklarna.

Bokenmärken och RSS-strömmar kommer med all sannolikhet att få nya adresser vid bytet.

/c

Om jag förstått det hela rätt så är tanken att samla alla 99*.se-forum på ett och samma ställe. "Mac" kommer helt säkert inte att försvinna ur namnet, utan det blir nog något i stil med mac.99.se eller 99.se/mac. Jag skulle bli mycket förvånad om det förvandlas till ett PC-forum

</spekulation>

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-15 12:39

Tjenare, denna kom upp när jag bytte mailadress, antar att det inte är en stor grej - men mer för er information.

/Tangen

Senast redigerat 2007-05-26 13:26
  • Oregistrerad
  • 2006-12-15 12:51

Christian Å

Tack för svaret, nu över till kaffet...

Tycker att detta verkar bli spännande.

Faktum är att jag i somras upptäckte att domänen 99.se var ledig och funderade på om det inte vore kul med en samlingsplats för alla 99-forum där. Jag skulle tagit chansen och sen sålt den dyrt till er.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Tycker att detta verkar bli spännande.

Faktum är att jag i somras upptäckte att domänen 99.se var ledig och funderade på om det inte vore kul med en samlingsplats för alla 99-forum där. Jag skulle tagit chansen och sen sålt den dyrt till er.

Den har aldrig varit ledig - den registrerades samma sekund som sifferdomänerna släpptes. Vi försökte registrera den men ett webhotell som nu är avstängda från NIC SE trollade och lyckades registrera hundratals sifferdomäner innan någon annan.

Sedan dess har jag jobbat för att köpa domänen och det blev klart förra veckan till en ganska saftig prislapp.

Ursprungligen av Björnström:

...till en ganska saftig prislapp.

Man blir allt lite nyfiken...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-26 03:19
Ursprungligen av staed:

Man blir allt lite nyfiken...

Stort grattis till 99.se. Vad fick ni ge för den? Saftigt pris kan variera i mångas ögon. Ifall det var klassiska domännappare som sålde ser jag ingen anledning att mörka vad ni gav för den.

För övrigt blir 99.se en av de få tvåställiga se-domänerna med något som helst innehåll. BRA jobbat!

Ursprungligen av Björnström:

Sedan dess har jag jobbat för att köpa domänen och det blev klart förra veckan till en ganska saftig prislapp.

Ojdå, när jag besökte Loopia i somras kostade den ungefär en hundralapp. Kanske var något fel.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-12-15 14:35

Så 99**** blir som en slags kopia på Feber-konceptet med andra ord?

Ursprungligen av Ree_Tab:

Så 99**** blir som en slags kopia på Feber-konceptet med andra ord?

Man kanske kan se det så, fast 99mac, 99musik, 99pod/ipod.se har ju länge levt i symbios. 99pod är ju också en avknoppning från 99mac. Och alla sajterna fanns innan feber.

Det blir väl någon slags trädstruktur kan jag tänka mig. Typ...

99.se
99mac 99pod 99ditt 99datt 99wiki 99... ...

  • Oregistrerad
  • 2006-12-15 22:13

När jag skrev in nuvarande lösen för att fortsätta fick jag detta meddelande

"Det finns inga bevakade diskussioner i denna mapp för denna period."

Frågade inne på 99pod, men har inte fått svar där än.. Så jag frågar här med: Om man har konton på båda sidorna men med olika användarnamn, vilket kommer bli det nya användarnamnet? Kommer profilerna med all historik att slås ihop bara eller?

Ja. Vad händer om man har olika användarnamn?
Blir det det användarnamn som har funnits längst som blir namnet på alla konton?

Och, förresten, frafilm, det är normalt. Så blir det - av någon anledning, när man uppdaterar sin profil.

Vad menas med "Icke aktiva konton kommer raderas från våra databaser i mellandagarna innan övergången till 99.se!"? Måste man uppdatera profilen innan jul eller räcker det med att ha varit inloggad den senaste månaden?

Ursprungligen av cable_guy6:

Vad menas med "Icke aktiva konton kommer raderas från våra databaser i mellandagarna innan övergången till 99.se!"? Måste man uppdatera profilen innan jul eller räcker det med att ha varit inloggad den senaste månaden?

Du måste vara inloggad minst 50 gånger i mellandagarna, annars räknas du som inaktiv. Skämtåsido, det är endast riktigt gamla och oanvända konton som riskerar att försvinna. Någon bestämd gräns gällande antal månader finns dock inte satt ännu.

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Du måste vara inloggad minst 50 gånger i mellandagarna, annars räknas du som inaktiv. Skämtåsido, det är endast riktigt gamla och oanvända konton som riskerar att försvinna. Någon bestämd gräns gällande antal månader finns dock inte satt ännu.

/M

Det är lugnt, jag kommer nog ändå att hänga här i mellandagarna.

Jag tror att de menar de konton som har ändrat epostadress, men ännu ej återaktiverat kontot, eller nyregistrerade konton som inte blivit aktiverade.

Visserligen så kommer det ju inte att vara möjligt att registrera nya konton efter den artonde.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-16 09:15

ztaafen: tack för svar. man blir ju bara förvirrad när man inte kan fortsätta, dvs man kommer inte till nästa steg automatiskt.
glömde bort att 99mac är ologisk!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-16 09:27

Jag har ett konto här på 99mac och ett på 99pod, men har inte varit inloggad på 99pod på evigheter... det är samma användarnamn och samma email-adress. Det finns ingen risk att 99pod-kontot tas bort och förstör för denna i samma veva? Så att jag får behålla min användare ändå? Jag har ingen nytta av 99pod längre och tycker att det kontot lika gärna kan försvinna (vilket iofs ändå kommer att ske i och med sammanslagningen).

Är Bold helt bortkopplad från 99?

Ursprungligen av Chaosstar:

Är Bold helt bortkopplad från 99?

Ja. Kenneth Pilo driver Bold helt fristående från 99mac, det finns inga kopplingar kvar.

/M

Ursprungligen av Chaosstar:

Är Bold helt bortkopplad från 99?

Precis som Belak skriver bytte 99reklam namn till Bold.se och därefter är det Kenneth Pilo som driver den sajten från Göteborg.

99reklam är ett "offer" för problemet som uppstår när man har många parallella forum - det blir enormt mycket administration för adminteamet. Nu när 99 blir ett öppnar det massor av nya möjligheter.

Jag ser 99.se som en sajt för kreativa människor - "creative community" är ett bra ord på engelska och därför är det ganska troligt att vi kommer se någon slags efterföljare till 99reklam. Vi har redan aktiva forum för grafisk produktion, Adobe, Quark med flera - en god grund!

Ursprungligen av Chaosstar:

Är Bold helt bortkopplad från 99?

Bold älskar 99-klanen men har inget att göra mer än att vi är kompisar och att en del av utvecklarna är samma personer. Men jag misstänker att du undrar över om du behöver göra något för ditt medlemskap hos Bold? Nope.

Om det sedan skulle bli ytterligare ett grafiskt forum, kreativt etc under 99:an, det blir nog bra.

Bevaka tråden