Vad gör folk med sina burkar så att de kräver omstarter stup i kvarten egentligen?
Personligen programmerar jag... och om man i C glömmer göra sina maloc eller slänger ett par pekare hejvilt om sig så kan det sänka vilket OS som helst efter ett antal compileringar med körningar
Om om man ser på servrar så kan en aldeles för många fragmenterade paket göra en windows server extremt slö efter ett par hundra dagar... finns iofs bra firewalls som scrubbar i windows nu oxå... men i vanliga fall slänger jag upp OpenBSD servrar.. och då finns det funktioner i PF som scrubbar åt en.
Installerade en OpenBSD server på ett företag i götebor för 6 år sedan... den används som GW, FW, DHCPserver, Mailserver, Apachserver, Filserver, och sköter automatiskt backupen med cron. Den har inte vart nere eller omstartad en enda gång på de 6 åren... jag har aldrig hört talas om en Windows server som gjort det.
Men vid vanlig vardags användning så är ju XP faktiskt extremt stabilt. (jag är gammal amiga användare. Så när man inte får en Gurumeditation minst en gång i timmen så är helt fantastiskt. )