Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radeon 8500

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet inte om jag missuppfattat något eller missat något bara. Jag kör 10.2.2 och hade förut ett 16MB grafikkort, men sedan en vecka tillbaka har jag ett Radeon 8500 installerat med drivisar och allt. Men det märks inte. Det skulle ju gå fortare med det här kortet, både 2D och 3D, men jag märker ingen skillnad. Vart är det beryktade QuartsExtreme. Finns det någon inställning som jag har missat.

• Medlem
  • International user
  • 2002-12-14 20:05

Vad har du för burk? 8500-kortet kan inte utnyttjas till fullo på äldre burkar med agp 2x. Vad hade du för kort innan? QE funkade ju även på vissa 16 MB kort.

Ser du en svag skugga under pekaren? Isf är QE igång.

Jag kan bara säga att jag märkte en jäkla skillnad när jag satte i ett GeForce4Ti i min G4 400, trotts att det inte kan utnyttjas fullt ut i min dator. I Finder kanske man inte märker så mycket, men i spel går det undan!

• Medlem
  • Hammarö
  • 2002-12-15 00:20

Om du hade ett Rage 128 Pro 16Mb innan så bör skillnaden vara enorm med ditt nya grafikkort.

Annars är något galet.

• Medlem
  • International user
  • 2002-12-15 05:10
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Magnus Krantz:
I Finder kanske man inte märker så mycket, men i spel går det undan!

Vad är det du säger? Blir inte grafikhanteringen i Finder rejält snabbare med ett Ti? Och du bytte upp från ett Rage128Pro eller? Vilket kort skall man byta till om man inte spelar spel men vill ha snabbare 2D?

Har du skugga under muspekaren t.e.x?

Sen om du inte märker skillnad.. Ja då är det något riktigt fel..

Bytte mitt Ati Rage Pro 128 (16 MB) mot ett Geforce 2 MX och det blev milsvida skillnader i främst 2d grafiken (heck, nu har jag QE, innan inte)

jag hade ett RagePro 16MB kort innan Radeon 8500 och mitt AGP är på 4X. Jag har en G4 466 MHz. Jag kan inte se någon hastighetsökning och punkter och kommatecken är fortfarande betydligt otydligare än det är i Nian.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mattan:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Magnus Krantz:
I Finder kanske man inte märker så mycket, men i spel går det undan!

Vad är det du säger? Blir inte grafikhanteringen i Finder rejält snabbare med ett Ti? Och du bytte upp från ett Rage128Pro eller? Vilket kort skall man byta till om man inte spelar spel men vill ha snabbare 2D?

Tja, dockan kanske går lite bättre nu, förstoringen gick ryckigt förut... Men jag har ju vant mig vid det nya kortet nu, så det är svårt att säga. Har jag iTunes igång går allt ryckigt ändå, och grafikeffekterna i iTunes kommer upp i typ 16 fps.

1
Bevaka tråden