Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

logic 4-5

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-01-12 10:27

Har beställt en uppgradering av logic gold 4 till 5, och nu undrar jag om man måste ha OS 9 installerat för att uppgraderingen skall fungera?

Jag har just nu inte 4:an installerad då jag inte har OS 9 på datorn, det skulle vara jobbigt att behöva installera om ett helt operativ bara för att få logic att funka i OS X.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-12 10:41

Du behöver inte ha 9´an installerad. OS X Installationen gör en helt ny installation på hårddisken. Logic på OS X är läskigt bra! Lycka till.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-01-12 10:54

Tack för ett snabbt svar.

Peter

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-12 11:03

Peter: Varför har du inte OS 9 installerat också?

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-01-12 12:39

Liten HD, samt att efter hårddiskbyte så fick jag tillbaka datorn med bara OS X på. Använder inte 9:an till något förutom musik, men nu när logic finns för os X så ser jag ingen anledning att behålla nian.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2003-01-12 13:26

PF: Varför vill man ha 9:an installerad? Jag längtar till dess att jag kan slippa köra musik i 9;:an. Och då har jag inte längre anledning att ha kvar 9:an.

Har till och med börkat använda InDesign istället för Quark bara för det

Angående Logic i OS X så är den jäkligt bra men det jag saknar är sampleimporteringen till EXS24 och ReWire. Kommer dessutom VST stöd (otroligt) eller en wrapper (mer troligt) så kommer jag vara mycket glad:)

D.

1
Bevaka tråden