Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Akaiimportproblem i EXS

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon mer än jag som har upplevt det störande att importera en akaiskiva som det ligger nån demolåt på? När man då sedan skall importera samplingarna så tycker macen att det är en ljud-cd och ingenting man skall importera aiff-filer (eller vad det nu kan vara) från. Några bra tips på vad man kan göra?

• Medlem
  • Älmhult
  • 2003-02-16 15:55

Jag har haft samma problem med en del cds till Pulsar och det jag faktiskt varit tvungen att göra då är att bränna av datadelen av samplingscdn på en ny cd. Sedan har det fungerat fint. Jobbigt men har man väl lagt 1500 spänn på samplingarna vill man ju gärna få in dom i datorn också...

D.

Men så ska det ju inte behöva vara. Då jag importerade i PCn så var det inga problem. Den kunde läsa så fint så. Nu har jag skrivit samma fråga i en massa olika forum, men fortfarande inte fått något tillfredställande svar. Jag återkommer om jag får reda på nåt.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-17 15:15

Ibland - om Mac´en tror att det är en audio-CD - så kan den lägga två ikoner för CD´n på skrivbordet. Den ena med CD-romdatat och den andra med ljuddatat. Då kan man "ejecta" CD´n med audiospåret på. Fonkar det?

Nix. Fonker icke. Det dyker bara upp en CD-symbol.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2003-02-17 22:51

Innan jag började bränna om skivorna så körde jag CD-Copy 2 som jag fick med min brännare. När det är igång så fattar inte Macen vad det är för cd och brukar svälja allt.

Bara en riktig lågoddsare men det kan fungera

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-19 11:40

Det brukar funka om man tar en äldre CD drivrutin från ett tidigare Mac OS typ 9.0.4´a.

Det gör det och man kan ladda ned en sådan från chickensys har jag fått reda på.

1
Bevaka tråden