Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inte min FM7:a att fungera till macen

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har alddat hem hur många FM7:or som helst till macen. Men ingen tycksfungera. Ded står att jag ska göra en discimage på installationsskivan. Jag har testat allt man kan tänka sig för att få igång denna hopplös synth. men inget fiunkar. Hjälp mig!:confused:

  • Medlem
  • 2004-01-02 13:52

1. Köp FM7
2. Följ installationsinstruktionerna som medföljer
3. Spela på!

Piratkopierande stödjer vi icke på 99musik, och tänker inte hjälpa till med att få piratad mjukvara att fungera. Var god respektera detta.

Om jag har missupfattat dig och du har köpt FM7 så kan vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.

/jgb, administrator

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-02 13:59

Tack för det, JGB.

Robi: Du kan tanka hem en demoversion på Native Instruments hemsida.

FM7 har nog tagit minst 2-3 år att utveckla.

Hier ist die demo:

http://www.nativeinstruments.de/index.php?fm7_us

Jo jag får väl nöja mig med demoversionen då

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-02 14:21

Ptja, när du lärt känna den kommer du nog vilja köpa originalet...

Finns ju alltid snikvarianten mda DX10, fast den är ju bara 2-op...

Finns mda DX10 till mac? är den gratis? Vilken adress hittar jag den på i så fall?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-03 12:55
  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-07 11:48

Nu finns det en ny freeware VST-plugg som kan göra FM-jobbet! Oxe FM Synth heter den och igår damp det ner en ny version av pluggen som förhoppningsvis ska fixa de buggar som gjorde förra versionen rätt så obrukbar. Den kan inte ladda in DX7-sysex eller något sånt, men man kan experimentera med FM-syntes i högre grad än med t.ex. mda DX10. Finns dock ej i Mac-version.

Länk: http://www.oxesoft.com/

  • Oregistrerad
  • 2004-02-08 23:06

OxeFM var fan inte illa pinkat! CPU-snål rackare. Plottrigt gränssnitt, men man kan nog göra det mesta i FM-väg med den. Lyckas inte få till en skysst DX-twang, men det kommer nog.

1
Bevaka tråden