Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stylus RMX ---> flera midispår

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har försökt att luska ut hur man får Stylus RMX att skicka ut till olika midi kanaler. Det finns ju max 8 olika kanaler i Stylus RMX. Jag skulle vilja adressera ut dom till olika midispår för att kunna använda mig utav alla 8, istället för att använda sig av en kanal bara. I Cubase och liknande tror jag att RMX gör som DFH, att varje microfon får sin egen kanal. Men icke i Logic 7 pro. Anyone?
(samma problem med DFH för övrigt.)

KJB

Menar du verkligen Midi-kanaler? Är det inte 8 separata audio-kanaler du är ute efter?

Nej. Om jag har 8 olika grooves i stylus så vill jag kasta ut midi filerna för varje groove till olika midispår. För närvarande går det bara att kasta ut EN midi fil för EN groove. De e inte lika kul som 8.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-11-21 15:15
Ursprungligen av Karl Johan:

I Cubase och liknande tror jag att RMX gör som DFH, att varje microfon får sin egen kanal.

Stämmer...rimligtvis borde det ju fungera likadant i Logic...skumt...

det har nog men mulitiinstrument att göra...
när du befinner dig i "audio mixern", välj "new", "multi instrument".
dra en virtuell kabel mellan multi instrument objektet och den audioinstrument kanal där stylus finns. (klicka och håll i på den lilla pilen längst upp till höger på multi objektet.)
logic kommer fråga något och som svar väljer du "remove".

aktivera önskat antal midikanaler på multi objektet genom att klicka på siffrorna.
markera audioinstrumentet (klicka där det står "Audioinst 1") och ställ in så att det står "MIDI Cha All" i fönstret längst till vänster i audiomixern.

nu ska du kunna välja audio/multiinst/1 etc ute i arrange fönstret på valfri kanal.

hoppas det funkar och hoppas jag förklarade något sånär tydligt.
jag sitter i logic 5.51 så det kanske är annorlunda på din flådiga version..

eeehrm.. vore kul o höra om det funkar?

• Oregistrerad
  • 2004-11-27 07:36

när du hittat groovet du vill ha så drar du bara ut den från denna blå meny till ditt arbetsbord och kan då välja att dra den till vilken midikanal som helst.

http://www.motif.se/rmx.jpg

Går ju inte bifoga bild här ??

Det funka Basshole!! Jag lade allt "krångel" på hyllan ett tag bara för att få göra lite musik utan sådant. Hade nämligen inte gjort musik på ett drygt ett halvår. Men de funka. Tack ska du ha!!!

• Medlem
  • 2005-03-06 13:35

I was following your advice too Basshole. Thanks.
It's working except the fact that I cannot control the separate volume on each 8 RMX channel.
Every MIDI volume fade on the Arrange window affects only the RMX Instrument global volume!!!
I can change the volumes on the RMX itself, but....
Any more suggestions ?

Thanks

/D.

1
Bevaka tråden