Det där med input/output är som med sommartid, man kommer aldrig ihåg vilket håll det ska ställas... Jag *tror* det är input, men som tur är så är det inte svårare än att testa när det är inkopplat, ger inte den ena bild så ska den andra göra det.
Har du väl kopplat in den rätt så borde det fungera, det gör det iaf för mig. Jag har kopplat in det via videon och den ger bild oavsett NTSC eller PAL, men annars är det PAL du ska använda här i Sverige.
När det gäller upplösningar så ska det gå med alla som iBooken kan skicka ut, dvs 640 x 480, 800 x 600 och standardläget 1024 x 768. Tyvärr, eftersom Apple bara tillåter spegling av iBookens interna skärm, så går det inte att få den rätta upplösningen för PAL (som jag inte kan utan till, men den är typ 768 x 512 eller nåt liknande). Så det går inte att "fylla ut" tv-bilden helt.
Jag tror iBooken väljer NTSC från början, men det går enkelt att byta till PAL i inställningen för bildskärmen (eller ännu enklare genom kontrollpanelen - om man sitter i OS 9).
Alla mina erfarenheter av detta är från OS 9, har inte testat det i OS X ännu.