Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox 2.0b

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • San Francisco
  • 2006-07-13 22:09

så idag kom en ny beta har jag för mig, men försvann snabbt från versiontracker eller så såg jag i syne.
Verkar stabil i vilket fall. Två saker jag inte förstår: hur stänger man av audtomatisk stavningskoll? Och tar jag bort sista taben så stängs inte fönstret, och de sista fönstret kan jag inte stänga genom kommando+w vilket är enormt irriterande...

  • Oregistrerad
  • 2006-07-13 22:12

ändra layout.spellcheckDefault till 0 i about:config så stänger du av stavningskontrollen.

har Firefox 1.5.0.4 (universal) installerat och uppdateraren hittar inget nytt...

Ursprungligen av wwwandi:

har Firefox 1.5.0.4 (universal) installerat och uppdateraren hittar inget nytt...

Den tar nog inte in beta-versioner automatiskt. Version 1.5.0.4 är fortfarande den skarpa versionen. Testa här istället: http://www.mozilla.org/projects/bonecho/releases/2.0b1.html

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-13 23:24

Fräckaste funktionen: Ångra stängning av tabbar! Är ju guld, dem gånger man inte riktigt tänker sig för...

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-07-14 11:39
Ursprungligen av flojon:

Fräckaste funktionen: Ångra stängning av tabbar! Är ju guld, dem gånger man inte riktigt tänker sig för...

Finns till stabila Firefox i Tab Mix Plus-extensionen. Svårt att vara utan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-14 09:40

Drog ner nya Omniweb 5.5 sneaky peek 17. Måste säga att jag har saknat Ominweb sedan jag byte till intel, tabbarna är så fina. Mitt första intryck annars är oj så snabb den är.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-14 11:56

Fattar inte denna Firefox... Varför kan de inte fixa så den:

1. Renderar grafik korrket. PNG filer ser helt mjölkiga och fula ut.
2. Renderar pop-upps som systemet gör. Knappar och andra element ser för j-vliga ut.

I stort sätt alla andra läsare gör detta, men inte Firefox.

Soptunnan nästa.

EDIT: Drog ner Omniweb för att testa igen och det är som med alla Omnigroup program en fröjd.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-07-21 17:18
Ursprungligen av Erik.dv:

EDIT: Drog ner Omniweb för att testa igen och det är som med alla Omnigroup program en fröjd.

Ja, Omniweb 5.5:an var en riktigt trevlig uppryckning vad det gäller snabbhet och förbättrad kompatibilitet och macig så det förslår!
Jfr.
http://macintalk.com/index.php?id=136

1
Bevaka tråden