Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ladda ner från Safari

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt problem ligger i att om man klickar på en nedladdningslänk i Safari, en sådan länk som ska TA DIG till filen, så händer det ingenting. Det bara blinkar till så händer det inget mer.

Om man däremot ctrl+klick -> hämta länkad fil så går det jättebra. Men detta kan man inte göra på vissa ställen utan måste klicka på en länk, ex. versiontracker.

Varför har detta blivit? Någon som har en aning?

  • Oregistrerad
  • 2006-07-18 08:46

Det kan bero på strul i din cache.
Jag skulle tömma cachen: Safari -> Empty cache eller Safari -> Reset safari
Men då försvinner senast besökta länkar etc, dock inte dina bokmärken.
Har haft liknande problem och i samtliga fall hittills har det berott på en smockfull och tilltrasslad cache.

Nej, :/ det fungerade inte. Det är ju inte ett jätteproblem, men väldigt störande! Vissa filer kan man inte direkt trycka på "hämta länkad fil" och de programen kan jag inte få ner.

Någon som vet?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-18 21:55

Tror det handlar om hur Safari är byggd, vilka protokoll och vilka MIME-typer (eller vad det heter) som programmet klarar. Ibland kan man få testa att ladda ner med andra webbläsare om inte ens ordinarie funkar.

Nån annan som vet mer om detta kan säkert beskriva det bättre.

Ursprungligen av Danne V:

Tror det handlar om hur Safari är byggd, vilka protokoll och vilka MIME-typer (eller vad det heter) som programmet klarar. Ibland kan man få testa att ladda ner med andra webbläsare om inte ens ordinarie funkar.

Nån annan som vet mer om detta kan säkert beskriva det bättre.

Men det fungera aldrig att ladda ner LÄNGRE. Innan gick det. Ingen aning om jag gjorde någonting... Min Mac mini funkar ju med Safari. Alltså, ingen nedladdningslänk fungerar. Störande.

Nu insåg jag vad det var och fixade det. Jag hade installerat något program som hetter download exchansher eller något, borta nu och allt fungerar som förut!

Tack för visat intresse!

1
Bevaka tråden