Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apache front-end med Mac OS X GUI?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det freeware/shareware/opensource front-end till Apache på Mac OS X?

Mac OS X Server har en front-end till Apache, men den är ganska begränsad, och jag behöver inte allt det andra som Mac OS X Server erbjuder.

- Tenon Systems har iTools, som ser bra ut, men kostar US$ 349.
- fe77 software har server suite som kostar US$ 60, men verkar rätt begränsad i vad den kan göra.
- Apple har en front-end i Mac OS X, men den tillåter bara att man slår på eller av "Personal Web Sharing", vilket är för begränsat.

Finns det någon enkel Apache front-end som gör något liknande men är freeware/shareware/opensource, och kanske gör lite mer?

Jag vill undvika dollar prompten och config filer så mycket som möjligt.

Jag använder en Mac OS X Server som web server. På den så kör vi Plone (plone.org) Content Management och en del normala websajter. Mac OS X Server låter en konfigurera websajter med en GUI front-end, men jag var tvungen att konfigurera Apache manuellt för att kunna få den att fungera virtuell host åt flera web server installationer och för att agera som proxy för Plone (som har sin egen webserver). Vi har bara en IP adress för alla sajterna, så vi var tvungna att göra så. Apache funkar fint, men Mac OS X Server Admin haltar allvarligt med de nya Apache config filerna. Den hänger när man tittar på olika upställningar. Vi gjorde uppenbarligen något som den inte gillade.

Så nu har vi Mac OS X Server utan att vi igentligen behöver det, den funkar inte att administrera den Apache konfigurationen som vi vill ha. Det var därför jag funderade på att migrera till standard Mac OS X (billigare) och då började jag leta efter en Apache front-end. Jag trodde mig ha sett något liknande tidigare, men efter en timmes sökande på nätet så har jag fortfarande inte hittat det. Därav detta inlägg.

Webmin http://www.webmin.com tillsammans med Virtualmin? http://www.webmin.com/index8.html

Tack Arch@ngel, jag skall undersöka dessa paket.

1
Bevaka tråden