Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bo billigt en helg i centrala London?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-07-21 21:22

Jag tänkte bjuda min fru, min dotter och svärmor på en weekend i London i mitten av december. Finns här någon som kan rekommendera ett hotell med anständiga priser? Jag är inte intresserad av polsk standard, men eftersom jag pröjsar rubbet så lägger jag heller inte gärna multum. Helst vill vi bo nära Oxford street. Några förslag vart jag ska börja leta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-21 22:24

I området kring Marylebone (nordväst om Oxford Street) finns det gott om hotell med hyfsade priser. Kan inte ge ett direkt tips, men titta på en Londonkarta över området och sök på någon hotellsajt på nätet så ska du nog hitta något som passar just er.

Hmmm alla har olika standard men kolla in dessa för lite olika alternativ:

www.hotels.com En av världens största hotell-bokningssidor.
www.hostels.com Namnet säger allt.

Om du tycker de har för mycket att välja på så kollla in www.resfeber.se , www.travelpartner.se , www.flygvaruhuset.se . Dessa sidorna har bra urval, men mycket begränsat.

Om du återkommer med maxpris och mer info om resan så kan jag ta fram några alternativ. Har tillbringat xxx antal nätter på hotell i London.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-07-23 10:28

Jag har tittat på de flesta resesajter (typ resfeber etc) men känner inte riktigt att jag hittar rätt. Man skulle även kunna tänka sig vandrarhem om det gör någon skillnad. Vi kommer spendera ytterst få timmar på boendet ändå. Viktigast är att det är fyra väggar, ett tak och sängar. Sedan behöver det ju inte vara fallfärdigt heller.

Mats, här är den info jag kan tänka mig vara relevant. Vi är tre vuxna och ett barn (9 mån vid resetillfället). Vi vill vara där helgen 15-17 december och ämnar resa från Göteborg. Flyg är det enda hållbara färdsättet. Vi behöver så klart ha med oss barnvagnen, men det får man väl på samtliga flyg antar jag.

Maxpris har jag inte funderat så mycket på, men givet är att jag vill ha så mycket pengar som möjligt över till shopping och allmänt turistande. Alltså, jag överlever simpelt boende och budgetflyg. Under 6000 kr för flyg och boende är önskvärt, om det är möjligt.

Tack på förhand (och tack för svaren hittills)

Ursprungligen av Snooze:

Vi kommer spendera ytterst få timmar på boendet ändå. Viktigast är att det är fyra väggar, ett tak och sängar. Sedan behöver det ju inte vara fallfärdigt heller.

Det är ju precis det Easy-hotel är, ett rent och fräscht rum med säng och dusch - inget mer. Kan jämföras med hytterna på en finlandsfärja. Billigt och perfekt om man inte tänkt spendera sin tid på hotellet till annat än att sova.

/M

Ursprungligen av Snooze:

Jag har tittat på de flesta resesajter (typ resfeber etc) men känner inte riktigt att jag hittar rätt. Man skulle även kunna tänka sig vandrarhem om det gör någon skillnad. Vi kommer spendera ytterst få timmar på boendet ändå. Viktigast är att det är fyra väggar, ett tak och sängar. Sedan behöver det ju inte vara fallfärdigt heller.

Mats, här är den info jag kan tänka mig vara relevant. Vi är tre vuxna och ett barn (9 mån vid resetillfället). Vi vill vara där helgen 15-17 december och ämnar resa från Göteborg. Flyg är det enda hållbara färdsättet. Vi behöver så klart ha med oss barnvagnen, men det får man väl på samtliga flyg antar jag.

Maxpris har jag inte funderat så mycket på, men givet är att jag vill ha så mycket pengar som möjligt över till shopping och allmänt turistande. Alltså, jag överlever simpelt boende och budgetflyg. Under 6000 kr för flyg och boende är önskvärt, om det är möjligt.

Tack på förhand (och tack för svaren hittills)

Flyget kommer att kosta dig 1300 per person. (3900 kr)

Då har du 2100 kr kvar ungefär. Gå till www.tripadvisor.com och fyll i datum och stad. De resultat du får är sorterade efter hur poppulära dom är. Detta är ett mycket bra sätt att få hotellen presenterade för sig, men man kan också sortera efter pris och då gå in på varje hotell och läsa kommentarer ifrån resenärer om hotellet.

Mycket bra sida där riktiga resenärer berättar om hotellen.

Sista tipset. Boka snart då det finns billiga flygbiljetter och massa lediga rum.

Trevlig resa

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-07-23 23:52

Tanken är god, men det finns inga rum med plats för tre vuxna. Då skulle vi få ta två rum istället för ett (som man kan på "vanliga" hotell) och då blir det helt plötsligt dyrare.

Martin, du har bott där själv antar jag? Vet du om det går att dela på sängarna, eller är det bara dubbelsäng som gäller? Vet du om de har wifi?

Ursprungligen av capojava:

Martin, du har bott där själv antar jag? Vet du om det går att dela på sängarna, eller är det bara dubbelsäng som gäller? Vet du om de har wifi?

Nope, har tyvärr ingen egen erfarenhet av hotellen.

/M

Ah, synd. Ingen bekant som testat det heller?

Ursprungligen av capojava:

Ah, synd. Ingen bekant som testat det heller?

Jag har tillbringat en natt på easy cruise och det var ingen trevlig natt. Jag ser mig själv som en ganska ung person med hög tröskel när det gäller oväsen och äckliga saker, men easy cruise var ingen trevlig upplevelse. Extrem fylla, bråk, brandlarm och trasiga hytter var ungefär hur man kan summera natten.

Nu kan man inte riktigt jämföra easy cruise med deras hotell, men så stor skillnad tror jag inte det är. Allt som är billigt drar åt sig ungdomar med lite pengar och ibland blir det ingen bra kombination.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-07-24 17:35

Jättetack för hjälpen!

1
Bevaka tråden