Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dagens geniala Expressen-rubrik!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-27 16:36

"Hund lämnades i stekhet bil - dog"

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-27 16:39

Om du menar att det skulle vara ett syftningsfel där så är det inte det. (För en gångs skull).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-27 16:40

dog = Vovve

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-27 17:46

Det är väl mest sorgligt att det finns sådana idioter.

Jag har haft nöjet att slå sönder en bilruta för att rädda en hund som låg i en stängd bil på ett öppet fält en sommar.
Gissa om bilägaren var 1) Arg 2) Tacksam.
Jag kan meddela att sällan har jag blivit så utskälld.
Som tur var kom det en civilpolis fram och sa att om han fortsatte kunde de åka ner till stationen och gripa honom för djurplågeri.
Då blev han tyst och polisen tyckte jag hade gjort det bra.

Kan meddela att det var en rätt härlig känsla att svinga hjulkorset...

Bra gjort. Hade jag bara varit borta fem minuter från bilen så hade jag iofs blivit lite arg... Antagligen

Jag skulle inte tveka en sekund att slå in rutan om jag såg en hund instängd i en bil i den här värmen. Om så bilägaren bara har varit borta får han/hon skylla sig själv. Hur ska man kunna veta hur länge hunden suttit där om man precis passerar.

På något sadistiskt sätt skulle det nog kännas riktigt skönt om det i så fall var en riktigt dy bil man utför räddningsaktionen på.

Hunden jag räddade låg på sidan i baksätet med tungan hängandes den såg ut som den bad om hjälp. Jag kan ha varit miljöskadad då eftersom jag var hemma på permis från lumpen som hundförare.
Men hunden reste sig inte direkt när rutan gick sönder med lite vatten från en vattenflaska så kvicknade den till.
Hund/bilägaren sa att han bara varit borta i 2 minuter och skulle precis komma tillbaka. Yeah right.

Tyvärr var det bara en vanlig Volvo...

Den här är väl ändå genial om nåt.

Flyr gör man från krig. Jag ser inte riktigt att folk flydde pga nyckelpigorna. Gick därifrån möjligtvis.

Fy fan vad jag hatar kvällstidingarna.

Rickard- Stolt icke tidningsköpare sedan några år tillbaka. Tyvärr läser man dock hemsidan.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-28 12:39

Jag slog också sönder en bilruta för det låg en ipod där & det var väldigt varmt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-29 17:51

Lite OT men Expressen iallafall. http://www.expressen.se/index.jsp?a=644342

- Jag har kommit på det själv. Alla människor är unika, säger den blivande partiledaren.

Visst är det härligt med folk som vänder på allt och inte ser sina egna begränsningar utan redan innan skyller sina misslyckanden på avundsjuka människor.

Jag har inte svårt för dumma människor. Jag har svårt för dumma människor som tror de är smarta. - acke

1
Bevaka tråden