Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förhållandet mellan Apple och andra företag

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag och några kompisar har haft en hetlevrad diskution om att så många Apple datorer har problem, dyra och att man får så mycket mer för pengarna om man köper en pc. Jag var emot på många fall, men vill nu ha fakta om hur mycket problem det är på datorer. Såg för ett tag sedan en topplista på många företag om vilka som har haft minst problem med sina elektronikprodukter, och då låg Apple långt upp. Har ni några tips på sidor?
Kan förstå att detta var en rörig text, men ni förstår vad jag menar

Jag gissar att dina kompisar absolut inte gillar Mac och att oavsett vad du än visar de för sida/bevis så kommer de fortfarande att inte gilla Mac. Så mitt bästa tips är att inte försöka övertyga de, för de vill inte bli övertygade. Förhoppningsvis så kommer de inom ett par år ha testat en Mac och kanske ändrar sin uppfattning av sig själva och då kan du nöjt svara "Vad var det jag sa".

Datorer från Apple har inte mer fel än andra märken på PC sidan. I övrigt håller jag martin. Ingen idé att stånga sig blodig med dem Om du gillar Mac, köp en kör ditt race. Man kan inte göra som alla andra hela tiden.

nä det är sant grejen är la det att jag har en bärbar ibook med mig hela tiden som de kan testa på, men klagar på att den är seg och blir varm och det är bara en massa fel på Apple datorer :/

Ursprungligen av bananiel:

nä det är sant grejen är la det att jag har en bärbar ibook med mig hela tiden som de kan testa på, men klagar på att den är seg och blir varm och det är bara en massa fel på Apple datorer :/

Jag har sett samma beteende hos mina kompisar. De är bara avundsjuka

Set är något speciellt med en iBook när tjejerna kommer fram och säjer "Åh, vilken söt liten dator du har".

En sak som gör att det kan verka som om Mac-datorer har mer problem är att dess användare är så pass mycke kräsnare tror jag.

haha det är sant grejen är la att vissa av dem har inget emot, men kommer en sån diskution så vet jag lätt att de blir övertygade av någon sån statistik, det räcker iaf för dem att bli tysta hehe... fanns inte det en nyhet på Macfeber med "minsta antalet problem på sina elektronikprudukter topplista"?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-07-29 13:25

Jag tror att alla datormärken har ungefär samma problemstatistik - det är ju samma grejer inuti och samma fabriker som sätter ihop burkarna. Föruton den enastående designen så finns det bara ett givet argument - och det är bedövande och fundamentalt - att köra Mac: Operativsystemet. Plus Apples egna applikationer som är sensationellt bra och sympatiska - många är t.o.m. gratis och sitter redan i burken när man köper den. Faktum är att när man köper en Mac så får man med program som lätt är värt 5000 spänn - vare sig man vill ha dom eller inte

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-29 13:45

Jag har hört att apple ligger sjukt bra till på Consumer Price Index-skalan. Detta innefattar alltså hur mycket det kostar att köpa, ha och underhålla en dator. Jag gjorde just ett taffligt försök att hitta listan i fråga, men jag står på jobbet och har inte direkt tid. Om någon har lust att hitta den så får ni gärna posta länken här!

1
Bevaka tråden