Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlöst mellan byggnader

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har börjat titta på möjligheten att koppla in närliggande byggnader på min skola med trådlöst nätverk. Har bifogat en skiss med uppskattade avstånd mellan byggnaderna.

Vad jag inte har koll på än är de olika produker/lösningar man kan tänkas använda för att skapa diverse anslutningar, accesspunkter/bryggor, täcka ett större område eller skapa direktanslutning.

Från byggnad A och B vil jag kunna nå byggnaderna 1,2 och 3.

Är avstånden så korta så man kan nå kringliggande hus med en större central antenn eller är det bättre med fler riktade antenner mellan husen?

Har ni erfarenher, idéer och produktförslag så är de varmt välkomna.

/Pierre

  • Medlem
  • 2006-08-01 14:51

Du kommer med största sannolikhet inte klara dig med accesspunkter i hus A och B, utan behöver repeaters i hus 1, 2 och 3.
En accesspunkt I varje byggnad med en riktantenn (gärna monterad på utsidan) samt en rundstålande antenn, borde fungera väl.
Se till att accesspunkterna har stöd för roaming, "point to multipoint" eller vad nu tekniken kallas för att skapa ett homogent WLAN.

Varför inte dra kabel? Att gräva kabel över några hundratal meter kostar inte skjortan.

/M

1
Bevaka tråden