Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa rockgruppen just nu?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-06 17:44

Jag måste göra några musikmotiv för t-shirts men jag har ingen aning om vilka grupper eller individuella sångare som f.n. är mest "kommersiella" - dvs inte nödvändigtvis bäst.

"Girls Aloud" har jag hört talas om, åsså artister som överlevt från sjuttitalet förstås (Stones, Petty, osv). Men vilka är lämpligast val ur en rent affärsmässig synvinkel?

Tips mottages tacksamt.

Danne

EDIT: Jo, det är väl bäst att påpeka att det är "bäst i olika genre", dvs nån som finns i Topplistan, en annan hårdrocksgrupp, någon dansmusikgrupp, osv. Vad vet Jag? Låt det bara inte bli diskussion om vem som genetligen ÄR bäst.

EDIT IGEN: Tog bort URLen till webbshopen för att Stefan Swales tyckte det var orättvist.

Senast redigerat 2006-08-06 21:34

Som boende i Dalarna nominerar jag förstås Mando Diao och Sugarplum Fairy!

Jag har fått min url spärrad här pga "spam". Så även om jag tycker det är larvigt så tycker jag det ska vara lika för alla. Ingen ska alltså få göra reklam för sina egna verksamheter.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-06 21:03
Ursprungligen av Stefan Swales:

Jag har fått min url spärrad här pga "spam". Så även om jag tycker det är larvigt så tycker jag det ska vara lika för alla. Ingen ska alltså få göra reklam för sina egna verksamheter.

Okej, men kan du inte ta det i feedback-forumet istället?

Varför det? Det är ju i denna tråd som det är aktuellt just nu. När det är åtgärdat så kan väl en moderator göra en ny tråd i Feedback?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-06 21:33
Ursprungligen av Stefan Swales:

Varför det? Det är ju i denna tråd som det är aktuellt just nu. När det är åtgärdat så kan väl en moderator göra en ny tråd i Feedback?

Därför att feedback är forumet där du ska ta upp sånt där. Den här tråden handlar inte om spärrade URLar som du märkt, utan om vilken rockgrupp som är "bäst". Och det är väl onödigt att skita ner den här tråden, eftersom det inte är jag som spärrat din URL.

Men för att du inte ska behöva hetsa upp dej så ska jag strax ta bort min URL. Hoppas du kommer att må bättre då eftersom det blir mer "rättvist".

EDIT: Så, nu är URLen borta. Känns det bättre?

Ursprungligen av Danne V:

EDIT: Så, nu är URLen borta. Känns det bättre?

Jag känner mig bra för det mesta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-06 21:35

Stefan, håll dig till ämnet

http://sr.se/p3/fakta/listor.stm

Där hittar du alla dagens hemskheter.

Men frågan är om det är de mest kommersiella grupperna du vill åt. Det är ju betydligt fler hårdrockare som har på sig band-merch än "svensson". Över 200 kr är rätt mycket för en tshirt, iaf i mitt tycke. Men hade det varit ett snyggt tryck med ett band som jag tycker om så hade det varit annorlunda. Intrycket jag har fått av "svensson" är att det hellre är JL än Darin.

Lordi
Red Hot Chili Peppers
Scissor Sisters
Tom Petty
Goo Goo Dolls
Deportees
Hello Saferide
Lars Winnerbäck

Ursprungligen av Danne V:

EDIT IGEN: Tog bort URLen till webbshopen för att Stefan Swales tyckte det var orättvist.

OT: Jag sa ju att jag tyckte det var larvigt, men ville bara påpeka att jag tyckte det skulle vara lika för alla. Det var mer till moderatorer än till dig. Ledsen att du blev ett offer, det var inte meningen.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-07 00:41
Ursprungligen av Stefan Swales:

Ledsen att du blev ett offer, det var inte meningen.

Det var det väl eftersom du gnällde i just den här tråden. Ville du vara "neutral" hade du kunnat gjort ett vanligt inläggi feedbackforumet istället. Men du kunde väl inte smälta att nån kanske fick en liten "fördel". Fjant.

Ursprungligen av Danne V:

Det var det väl eftersom du gnällde i just den här tråden. Ville du vara "neutral" hade du kunnat gjort ett vanligt inläggi feedbackforumet istället. Men du kunde väl inte smälta att nån kanske fick en liten "fördel". Fjant.

Det sista ordet kanske skulle reserveras till någon som vill tjäna lättförtjänta pengar på att sälja hemmagjorda (antagligen ickelicensierade) T-shirts med hjälp av storsäljande populära artister som personen inte ens känner till, lamt!

Ursprungligen av Danne V:

Fjant.

eh . . . ? [har inga ord]

Ta det lite lugnt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-07 08:01

lägger ´min röst på Fanny Pack

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-07 08:44

---> Danne V.
Om du ska använda bilder, tänk på att lösa copyright-frågan också.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-07 08:58
Ursprungligen av Konrad:

---> Danne V.
Om du ska använda bilder, tänk på att lösa copyright-frågan också.

Jodå. Tack för omtanken. Det är ordnat. Tyvärr gick det inte att fixa för Superman-loggan, så den är bortplockad. En halv dags jobb åt skogen....
Och "licenser" som nämns av någon annan behövs inte.
(Tyvärr är det inte "lättförtjänta pengar" heller.)

1
Bevaka tråden