Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vinylen sönder!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min vinylspelare drog sin ssta suck igår. Katastrof!

Ska därför köpa ny. Har inte mycket att röra mig med, max 2500-3000 någonting. Får man en ny vettig för det?

eller ska man köpa en begagnad? Vart hittar man (bra) sådana? Finns det någon affär i göteborg som säljer begagnade spelare?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-07 10:35
Ursprungligen av Leftrustle:

Min vinylspelare drog sin ssta suck igår. Katastrof!

Ska därför köpa ny. Har inte mycket att röra mig med, max 2500-3000 någonting. Får man en ny vettig för det?

eller ska man köpa en begagnad? Vart hittar man (bra) sådana? Finns det någon affär i göteborg som säljer begagnade spelare?

Wow..kostar en skivspelare så mycket idag? Huvva. Jag trodde dom slängde dom där efter en nuförtiden, till och med såna med bra pickup. Jag kanske ska vårda mina...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-07 10:37

Kolla efter en begagnad Technics 1200 eller 1210, helst skulle du ha en 1210 MK3, vilket är den mest stryktåliga vinylspelare som finns.

Kolla på blocket det brukar finnas en och annan fattig DJ som inte har råd att ha dom kvar, men kolla så att du får nål (pickup) med samt någonform av slipmat (underlag till skiva) + att kontakterna inte visar tydliga spår av att dom har slitits loss - ofs bara att löda, men det är lite trist att löda ihop nyinköpta grerjer.

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-07 10:38

2.500 borde du ge om den är i bra skick.

Så man kommer undan med 2500 för en bättre beggad 1200? Grymt, trodde de var dyrare. Börjar leta genast.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-07 11:40

glöm inte att få med nålar, jag har köpt 4 1210 för 2500 så det torde finnas, kolla med jam.se om de kan ha nån beggad?

/Tangen

  • Medlem
  • 2006-08-07 14:17

De nya skivspelare som finns idag tenderar att vara antingen billigt skräp eller dyra hifi-monster. Begagnat är nog att rekommendera. Technics 1200 etc är bra spelare men eftersom de är så efterfrågade av dj:s kan de vara lite väl dyra om den bara ska vara för hemmabruk.

Köpte en bättre begagnad Dual på Ljudkällaren här i Gbg för strax över 1000-lappen, uppfräschad med ny drivrem etc. Men om du köper begagnat, se till att nålen är ok!

KOlla in ProJect sortimentet, de har en testvinnare i 3000 kr klassen, minns ej namnet tyvärr.

Kolla Hi-fi-klubben. De diggar väl vinyl och säljer billiga bra spelare?

Argon ser precis ut som min gamla Rega...Bra m.a.o.

http://www.hifiklubben.com/SE/Produkter/Stereo/Skivspelare/ARGON_TT-1_Skivspelare_Svart.htm

Kostar inte Technics 1200 mer än 2.500 nuförtiden? Shit, måste också leta! (Visst är enda skillnaden mellan 1200 & 1210 färgen?)

Ge fan i att köpa den jag ska köpa bara

När min vinylspelare ger upp blir det en USB Turntable... rippa rätt in i datorn.

http://macworld.idg.se/ArticlePages/200605/07/20060507122103_MW/20060507122103_MW.dbp.asp?

1
Bevaka tråden