Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Support i Sverige vid köp av kamera i USA?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Slussfors
  • 2006-08-08 19:02

Jag skall åka till USA i slutet av augusti och tänker köpa en digital systemkamera där. Troligtvis blir det en Sony DSLR-A100 eller kommande Nikon D80(?) (beroende på spec).

Det jag undrar över är hur garantin fungerar om jag köper den i USA? Är det någon som vet vad för policy Nikon och Sony har? Jag vill ju ogärna skicka tillbaka den till USA ifall något strular...

(Kommentarer om vilken kamera jag borde köpa, baserat på spec och tycke, kan vi gärna ta i någon annan tråd. )

[edit]Lade till ett frågetecken i rubriken[/edit]

Återförsäljaren bör kunna upplysa om det är "world wide warranty" när du köper kameran. Eller ring Sony/Nikon och fråga. Telefon i Sverige:

Sony: 08-585 450 00
Nikon: 08-594 109 00

• Medlem
  • Slussfors
  • 2006-08-10 08:41

Ok, tack för svaret.

Tyvärr har jag sett priset på D80 nu och den blir lite för dyr för mig. Det blir alltså en Sony eller kanske en D50 om pengarna råkar ta slut på vägen...

Jag kollade upp på B&H Photo där jag ev. hade tänkt köpa kameran och där står det 1 year USA Warranty på både D50 och A100. Så det är väl det som gäller tyvärr.

1
Bevaka tråden