Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minne till macbooken?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-10 18:00

Hejsan!
Har en vän som ska köpa macbook och skulle behöva extra ram-minne. Vilket märke är att föredra och var ska man köpa (om man vill slippa apples jättedyra varianter...)?

En 1gb-sticka kan det nog tänkas att han vill ha

/Simon

Om du tittar lite längre ner bland trådarna så kommer du att se en tråd som heter "Vilka RAM-minnen till MacBook?". I den tråden kan du nog få svar på dina frågor.

twinmos eller kingston ska funka, men som sagt, om du söker så kommer du finna massor av tips

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-10 22:05

OT:

Varför kallar minnen för "sticka"...?? Det låter nästan lika konstigt som att kalla operativsystem för operativ eller sms för mess. Språkförslappning säger jag.

• Medlem
  • Ale
  • 2006-08-10 23:27
Ursprungligen av hicke:

OT:

Varför kallar minnen för "sticka"...?? Det låter nästan lika konstigt som att kalla operativsystem för operativ eller sms för mess. Språkförslappning säger jag.

För att det är en liten sticka med ramminne på?

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-08-10 23:41

Jag stack in två stickor twinMos från komplett.se i min MB och de har funkat bra hittills!

Twinmos fungerar ypperligt här med, kör med 1gb twinmos (-sticka ) plus 256 mb från apple.
Hälsa kompisen att han förmodligen kommer att behöva ta i som f-n när han trycker in minnet... hehe
Ha det vackert!

(OT? aha du menar bredvid spörsmålet?? ;D)

edit: var = komplett. beställde på natten till en söndag och fick det på måndagen :S

1
Bevaka tråden