Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för att logga sin datortid?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja logga tiden då man använder sin dator. Alltså från att man loggar in till man loggar ut igen.

Vet inte ens vad man kan söka på.

Man skulle vilja kunna göra detta utan att behöva komma ihåg att anteckna så att säga.

Tips tack.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-12 00:33

Titta i /var/log/system.log. Där finns all info!

Leta efter loginwindow[]

Hur vill du se tiderna? Jag har skrivit ett litet skript som läser ut den här informationen och mailar mig alla tider användare loggar in och ut ur systemet. Du kan spara till en textfil på skrivbordet eller något annat.

Vad har du för idéer själv?

Ursprungligen av hicke:

Titta i /var/log/system.log. Där finns all info!

Leta efter loginwindow[]

Hur vill du se tiderna? Jag har skrivit ett litet skript som läser ut den här informationen och mailar mig alla tider användare loggar in och ut ur systemet. Du kan spara till en textfil på skrivbordet eller något annat.

Vad har du för idéer själv?

Det jag vill är helt enkelt att bara se hur lång tid jag är inne per dag i minuter/ timmar.

Alltså från att jag går in på datorn tills att jag är inaktiv.

Nu står min dator mer eller mindre på hela tiden så det måste klockas inloggning från låst skärmsläckare, om detta nu går.

OK, det är sent så det blir lite OT:

Tro mig, du vill inte veta hur mycket tid du spenderar framför datorn. Bättre att vara ovetandes!

Ursprungligen av Martin Pettersson:

OK, det är sent så det blir lite OT:

Tro mig, du vill inte veta hur mycket tid du spenderar framför datorn. Bättre att vara ovetandes!

Antagligen inte.

1
Bevaka tråden