Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RealPlayer på MacBook

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-08-15 10:49

Har laddat ner RealPlayer till min nya MacBook. Får den att funka både mot Svt och SR, men får inte ut något ljud.
Någon som har några idéer på vad som är fel.
På min gamla e-mac körde jag med RealOne Player utan problem.

  • Medlem
  • 2006-08-15 15:32

Real Player är inte universal vad jag vet. Så det körs under Rosetta. Kanske är det som strular.

/Ulf

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-08-15 17:00

Testa denna RealPlayer 10.1 (412):
http://www.macupdate.com/info.php/id/8428

Den är Universal.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-08-17 10:39

Jag har fått det att funka. Mitt problem var att det inte kom ljud ur vissa quicktime-filmer heller, men mitt ljudproblem löste sig av att jag startade garageband och sedan avslutade det. Varför? Ingen aning...

  • Medlem
  • 2006-08-17 13:09

Great! Jag letade efter Real Player för ett tag sedan till min Mini Dual Core men hittade då inte att det fanns en universal binär. Tankade ner och installerade RealPlayer efter tipset ovan igår och det fungerade perfekt med exempelvis SVT. Flip4Mac's universala binär är ok. Men exempelvis på SVT är det rent hopplöst att spela upp TV-inslag med Flip4Mac utan att det hackar. Det löste RealPlayer universalen som är rappare.

/Ulf

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-17 13:55
Ursprungligen av gunek:

Jag har fått det att funka. Mitt problem var att det inte kom ljud ur vissa quicktime-filmer heller, men mitt ljudproblem löste sig av att jag startade garageband och sedan avslutade det. Varför? Ingen aning...

Tror faktiskt att jag läst om den "lösningen". Tror man kan få bort problemet genom att installera Mac OS X 10.4.7 combon.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-18 19:37

Funkar inte for mig

Har laddar ned via ovanstaende lank men nar jag forsoker tanka hassan-skamten fran P3 far jag foljande felmeddelande:

Some needed components were not available. (RA 3.0)

vad innebar detta??

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-08-18 20:34

De är kodade i gamla Real Player 2.0 codecen, du skall få en ruta med Auto Update om du klickar på .ra filerna, då skall det funka!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-19 14:45

rutan som kommer upp ar tom.. det finns inga filer att tanka..

vad kan jag gora for att det ska funka??

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-08-19 16:14

Kolla om det ligger ett till fönster någonstans i bakgrunden, när du klickar på denna:
http://www.sr.se/laddahem/p3/hassan/has0319.ra

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-20 17:55

funkar kanon nu.

tack sa jattemycket

1
Bevaka tråden