Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mailleverantör enligt vissa krav

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-20 09:39

Hej på er.
Jag ska leta rätt på en bra mailleverantör. Jag vet att det finns minst 15 trådar om detta men känns som att det är gammal info och något rörigt. Alltså tänkte jag helt fräckt be er rekommendera mailleverantör helt efter mina prioriteringar utöver de självklara, webmail, webbadmindel osv.

Stabilitet
Aldrig populärt att rekommendera något som blir sämre än det som fanns innan. Funkar absolut inte med 6h eller högre blackouts.

Stort utrymme
Får in massor med filmer osv så stort utrymme är viktigt.

SPAM-filter
Som det är nu kan det droppa in 150 SPAM till varje enskild person om dagen. Inte populärt.

SMTP-server utan (/&&%€€%#
Har märkt att vissa SMTP serverar är dåliga på att skicka öäå-mail.

Tack på förhand!

Har ni funderat på att sätta upp en egen mailserver, då kan ni ju styra allt som du nämner själva. Jag kan i så fall rekomendera Kerio Mailserver.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-27 12:44

Mja, en egen mailserver känns lite overkill om jag ska vara ärlig. Tack ändå, ingen annan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-30 18:17

Nu har jag läst runt och beslutat mig för att bjuda upp Oderland till dans. Verkar bra och inte så snorbilligt att man blir misstänksam.

Berätta hur det går.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-31 10:04

Jag har oderland och det har fngerat OK i ett par år.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-01 15:14
Ursprungligen av fraggelpjott:

Jag har oderland och det har fngerat OK i ett par år.

Även maildelen? Har de mycket avbrott osv?

Har kört med Gmail på ett par egna domäner, men det förutsätter förstås att man tycker att Googles sekretesspolicy är ok. Har samma funktioner som ett vanligt Gmail-konto med anslutning via webb och POP. Lagringsutrymmet är 2 GB och maxstorleken för bilagor ligger runt 10 MB. Maxstorleken kanske är i den snålaste laget om du tänkt ta emot större filer...

Det som finns nu är en gratis basversion i beta (som Gmail och många av Googles tjänster verkar ha fastnat i), men kommer fortfarande vara kostnadsfri när tjänsten blir skarp. Skillnaden är att de kommer släppa premiumhosting som innehåller mer godis. Det har inte sagts något om vad dessa kommer innehålla eller kosta.

Läs mer här

1
Bevaka tråden