Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Göra undertexter

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2006-08-20 17:02

jag ska skriva undertexter till en film som jag har klippt i imovie, någon som vet ett bra program för detta? har redan testat livetype men jag har lite problem för jag lyckas inte höra ljudet från mitt klipp...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-21 00:47

After effects, motion..

En variant kan vara att prata med någon som har DVD Studio Pro. Du kan skriva texterna i en slags textfil som sedan går att importera direkt till DVDSP. Sedan hyr du in dig hos någon som har DVDSP i nån timma och gör färigt det hela. Detta förutsätter ju naturligtvis att du tänkt dig resultatet på DVD. Fördelen blir ju naturligtvis att texten kommer att gå att stänga av och sätta på

™ - out

Lånar den här gamla tråden. Jag har en film (Dünyayi kurtaran adam, mer känd som Turkish star wars). Den är på turkiska, men jag har även en .srt-fil med engelsk undertext. Jag vill dels kunna redigera texten, göra en svensk och sedan bränna alltihop på en DVD där man ska kunna välja hur man vill se filmen. Utan text, med engelsk eller med svensk. Är det möjligt?

Någon? Jag har DVD studio pro 3.

tjenis,
det finns ett toppenprogram som heter Belle Nuit Subtitler för mac. Det är gjort för att göra undertexter, redigera befintliga texter etc..., vare sig du vill ha dem på en DVD, på en divx eller incrusterade in i din film i final cut eller AVID.
PMa mig om du behöver mer info

Ursprungligen av bonbon:

tjenis,
det finns ett toppenprogram som heter Belle Nuit Subtitler för mac. Det är gjort för att göra undertexter, redigera befintliga texter etc..., vare sig du vill ha dem på en DVD, på en divx eller incrusterade in i din film i final cut eller AVID.
PMa mig om du behöver mer info

Det verkar finnas ett par sådana. Jag kanske är snål nu men jag tycker 150 dollar är lite mycket när allt jag vill är att rätta lite fel i undertexterna till en och annan DVD. Finns det andra alternativ? Jag har hittat några som kan redigera vissa typer av undertextfiler, men de hjälper mig inte att få ut dessa filer från DVD'n!

Okej, tack för tipset. Jag har hittat en lösning som fungerar för mig, men det finns säkert någon annan som blir hjälpt av det.

1
Bevaka tråden