Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steve Jobs använder Dell skärm på keynote?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Steve Jobs använder Dell-skärmar? Bilden är från December 2005.

Låt mig få klämma till med en klassiker.

FEJK!

Haha, nice one gabriela.

Ursprungligen av star-affinity:

Låt mig få klämma till med en klassiker.

FEJK!

Nej detta är inte fejk. Han har en Dell-skärm, kolla hans presentationer. Dem kan du förresten hitta på videos.google.com www.youtube.com etc.

nej - han satsar på fristil i mustach-vm 2007...

http://di.se/DataBas/2003/11/03/Pix/MustaschVM2.GIF

Om du med "hans presentationer" avser keynote – har han väl aldrig haft någon dellskärm?

Keynotes på WWDC, MacWorld, osv. = Hans presentationer, ja.

Och jo han använder Dell, kolla filmerna, du kan se dem på You Tube / Google Video ovan.

Ursprungligen av c.hilding:

Keynotes på WWDC, MacWorld, osv. = Hans presentationer, ja.

Och jo han använder Dell, kolla filmerna, du kan se dem på You Tube / Google Video ovan.

Men ge dig nu. Det fattar väl vem som helst att han inte kör Dell-skärmar på en Keynote för det företag som säljer skärmar själv. Nu måste du vakna till liv.
Varför hänvisar du till video-google och youtube då keynote-filmerna ligger upp på apple.com/quicktime
Varför länkar du inte direkt till filmerna som du pratar om? Jo, därför att dom finns inte.

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Men ge dig nu. Det fattar väl vem som helst att han inte kör Dell-skärmar på en Keynote för det företag som säljer skärmar själv. Nu måste du vakna till liv.
Varför hänvisar du till video-google och youtube då keynote-filmerna ligger upp på apple.com/quicktime
Varför länkar du inte direkt till filmerna som du pratar om? Jo, därför att dom finns inte.

Det har visst hänt. Vid introduktionen av iTunes för Windows.
http://veerle.duoh.com/index.php/blog/comments/a_collectors_item/

Minns det själv. Det var en snackis när det inträffade.

Så nu är det bara för DIG att vakna.

Okej, då ska jag ge er direktlänkar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-21 01:56

Var det inte någon gång som han skulle göra ett demo av något på en PC och då använde ett komplett Dell-paket. Jag tror syftet var att bevisa ur mycket långsammare den var eller något sådant och han satte/ställde sig vid den och använde den på något sätt för att visa det.

Sure, sådana saker har ju gjorts.
En annan fråga, bilden sa du var från December 2005. Vad var det för Keynote då?

På flera WWDC har han en Dell-skärm till vänster och en Apple-skärm till höger. Han sitter oftast vid Apple-skärmen. Nu upptäckte jag att Dell-skärmen enbart är där för att han ska kunna visa hur dåligt Windows är. Så jag skiter i att posta filmerna.

Edit: Japp Rajje det är precis det jag upptäckte.

Bilden högst upp kommer förresten från en biografi på Woz.org (Steve Wozniak, co-founder av Apple och tidigare bästa vän med Steve Jobs): http://www.romain-moisescot.com/steve/

Cool länk!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-21 08:16

Kan någon ändra rubriken på den här tråden till något vettigt?

Förr var det ganska vanligt att det stod ett par PC med tillhörande skärmar vid sidan om scenen så att de kunde köra hastighetstest mellan dem och den Mac de precis visat upp.

Under MacWorld New York 1998 skulle de t ex visa hur pass snabbare Mac OS 8.5 var mot Windows NT 4 på att överföra filer genom ett nätverk. Macen hade en Mac-server och PCn en Windows-server. Det gick jättebra, förutom att Macen hängde sig mitt i filöverföringen. Den finns här om någon vill se det. Spola 54 minuter in i filmen. Det är den första filmen från MacWorld 1998 utan Noah Wylie.
http://www.esm.psu.edu/Faculty/Gray/Macworld-Keynotes.html

Är inte detta en ganska löjlig diskussion. Vilken skillnad skulle det göra även om Jobs använde en skärm från Dell? Det är bara en skärm och flera oberoende tester har visat att Dells och Apples skärmar springar sida vid sida i fråga om bildkvalitet - inte förvånande eftersom de är baserade på samma tft-panel.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-21 11:53
Ursprungligen av Hakro807:

Är inte detta en ganska löjlig diskussion. Vilken skillnad skulle det göra även om Jobs använde en skärm från Dell? Det är bara en skärm och flera oberoende tester har visat att Dells och Apples skärmar springar sida vid sida i fråga om bildkvalitet - inte förvånande eftersom de är baserade på samma tft-panel.

Det har inget att göra med huruvida Dell-skärmen är bättre eller inte. Det skulle helt enkelt sända fel signaler om Steve använde en konkurrents skärmar, ungefär som om Max vd Christer Bergfors skulle käka McDonalds-burgare inför pressen...

Nu fick vi ju förklaringen till varför han använt Dell-skärmar och då får väl ärendet anses utrett?

Ursprungligen av rhesus:

Det har inget att göra med huruvida Dell-skärmen är bättre eller inte. Det skulle helt enkelt sända fel signaler om Steve använde en konkurrents skärmar, ungefär som om Max vd Christer Bergfors skulle käka McDonalds-burgare inför pressen...

Nu fick vi ju förklaringen till varför han använt Dell-skärmar och då får väl ärendet anses utrett?

Väl sagt.

Ursprungligen av rhesus:

Det har inget att göra med huruvida Dell-skärmen är bättre eller inte. Det skulle helt enkelt sända fel signaler om Steve använde en konkurrents skärmar, ungefär som om Max vd Christer Bergfors skulle käka McDonalds-burgare inför pressen...

Nu fick vi ju förklaringen till varför han använt Dell-skärmar och då får väl ärendet anses utrett?

Det skrämmer mig att du kan namnet på Max vd.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-21 14:30
Ursprungligen av c.hilding:

Det skrämmer mig att du kan namnet på Max vd.

Inget skäl till panik, han heter tydligen Christoffer ser jag efter att ha kollat upp det på Max.se

Och McD:s VD heter Jim Skinner, och tjänar $3,100,000 om året.

*Tittar upp på föregående poster och skakar*

1
Bevaka tråden