Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utloggad med skärmsläckare?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-24 07:03

Kanske en dum fråga....

Men, går det att få igång skärmsläckaren i 10.4 även om en användare är utloggad och systemet står i "inloggingsläge"?

Frågan har blivit aktuell då vi nyligen har infört användarekonton på servern. Folk loggar ut ifrån sin maskin när deras arbetspass är över och maskinen står då i "inloggningsläge". Jag är lite orolig över hur mycket detta stillastående "bränner" in i skärmen.

Att ovanstående scenario skulle skada en CRT skärm vet jag, men hur är det med Apples Cinema Display skärmar?

Jag vet att man faktiskt kan stänga av skärmen, men då är det upp till användaren...jag vill att det ska ske per automatik.

Det bränner in på en LCD-skärm också, det blir liksom skuggor som sitter kvar i skärmen. Om man låter skärmen vara avstängd eller stå i vila ett tag så försvinner skuggorna. Vad jag vet ligger inställningarna för skärmsläckare på användarnivå, så när användaren är utloggad lär den inte aktiveras.

Bättre då att ställa in att skärmen ska gå i vila efter en viss tid, en timme eller så. Det funkar även när användaren är utloggad.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-24 09:33

Japp, det får bli viloläge efter en timme.

1
Bevaka tråden