Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är det för fel på MacWorld.se?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-04 11:55

Det tar alltid lång tid att komma in på sajten. Ibland går det inte alls, t ex idag. Jag har försökt med både Camino och Safari, men nej, inget syns.

Jag har haft samma problem jättelänge. Kontakt med deras webbmaster har inte lett till några lösningar eftersom de inte kan få fram felet.

Efter deras semesterupphåll har jag dock upplevt en drastisk förbättring. Felet har försvunnit både när jag surfar hemma och på jobbet. Om jag gjort något speciellt i mina datorer vet jag inte. Minns inte heller om det kom någon systemuppdatering under den perioden.

Vilken systemversion har du?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-04 17:57
Ursprungligen av Anders Täpp:

Vilken systemversion har du?

10.4.7, Safari 2.0.4 och Camino 1.0

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-09-04 15:27

problemet kvarstår med safari hos mig... otroligt ironiskt!

Öppna upp "Activity" o håll koll på den efter du tryckt in URLen. Macworld har en jäkla massa adserver-anrop. Garanterat dom som strular. Vissa browsers laddar inte sidan bra om inte vissa delar tar lång tid att ladda, typ reklam. Vi hade ju problem med 99mac en dag... där anropen till google strulade. Hela siten blev helt oanvändbar. Men bara för vissa användare om jag inte minns fel. Nån leverantör hade problem med uppkopplingen utanför Sverige. Jaja, minns inte exakt. Men skulle kunna tänka mig att det är nått sånt. adserver-anropen verkar vara mot Tyskland.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-09-04 18:38

MacWorld.se har alltid gått segt konstigt nog. Kör självklart Safari 2.0.4.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-04 21:15

När detta problem var uppe för ett år sedan ungefär här på 99mac så tipsade någon om att radera cookies för denna sajt och vips blev det fart i maskineriet, i alla fall för mig. Kanske detta fortfarande funkar som tips...?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-05 11:22

Håller med om att den är rätt värdelös. IDG.se - som innehåller mängder mer annonser o skit går riktigt snabbt o rendera/ladda.

Jag tror att macworld.se har nån konstig lösning som genererar skräpkod, alternativt något skärp ligger där.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-05 11:27

Macworld går bra snabbt på Internet Explorer ser jag i alla fall :rolleyes:

1
Bevaka tråden