Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HP:s nya reklamkampanj

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2006-09-05 10:55

såg nyss en reklam på teve och shaun white var med.
såg riktigt bra ut med coola effekter och sånt.
jag tänkte YES, en ny härlig apple reklam som får alla snowboardpolare att köpa mac.
tills jag såg en ful hp burk dyka upp i rutan.

var ute på HP´s hemsida (jag vet, det är sjukt) och kikade, där fanns det fler reklamfilmer med jay-z pharell williams och några till.

Kändes mac på nåt sätt, det var musik, bilder osv som var temat.
ja ni kan ju kika själva.

http://www.hp.com/personalagain/us/en/index.html?jumpid=ex_R11260_vanity/personalagain/psg/home

en av mina polare köpte en HP pga shaun white (som säkert kör mac egentligen)
och det är synd att det ska behöva hända, haha.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-05 11:14

Hemskt!

Gillar kampanjen. Bra mycket bättre än Apples 'Get a Mac'-filmer.

Jag gillar reklamerna, har bara sett en, men den känns faktiskt väldigt Apple.

Ursprungligen av ztaafen:

Jag gillar reklamerna, har bara sett en, men den känns faktiskt väldigt Apple.

All bra reklam känns Apple .. Apple ÄR definitionen för bra reklam .. imo ...

undermedvetet tror jag många tänker Apple = snygg design, bra reklam ...

Jag tycker verkligen inte HP:s reklam känns Apple ... första gången jag såg reklamfilmerna så trodde jag det var en ny Microsoft kampanj ... (kanske skall tilllägas att jag jobbar som grafisk designer)

Om jag skall talla från Hjärtat så tycker jag att PC hör hemma på ÖB ..Överskotsbolaget ...

vad jag läst så använder Pherell Williams Logic Pro / Pro Tools ... gäller även för Jay-Z, Lenny Kravitz och många fler ... .. typ lite av en standard .. i Branchen ....

tror människor seriöst att personer som tjänar XXX miljoner dollar köper en HP och sedan grejar med den när dom får Virus ... nene det skall vara bling bling .. och Apple är datorernas BLING BLING .... 1000 spänn på att Lenny Kravitz har en 17 tum MacBook Pro ... custom made ...

Senast redigerat 2006-09-10 15:59
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2006-09-05 11:39

ja den är bra.. Apple kampanjen är ju mest rolig för den som redan har mac.
Det är nåt sånthär apple behöver för att locka kunder.

Dem var riktigt bra gjorda, snygga, coola och man får en skön känsla av dem. Synd bara att man vet att det inte är så smidigt och bra i verkligheten. HP kanske bygger bra datorer, men dem är inte snyggt designade och det viktigaste av allt, dem kör Windows. Därför känns dem reklamfilmerna för säljiga och inte så nära verkligheten. Men det är ju mest för att jag vet att alternativet Mac finns. För en okunnig säljer det nog bra till.

Håller också med om att dem är bättre än Apples senaste reklamfilmer, men dem känns rätt Applelika. Apples är ju mest för folk som redan är Macanvändare tyvärr, dem borde ta efter HP lite kanske.
Jag tycker Apple borde göra reklamfilmer som verkligen visar när folk gör saker i OS X och i dem olika programmen och hur smidigt och enkelt allt funkar mellan mjukvara/hårdvara osv. Det är grymma säljargument till skillnad mot att bara skryta en massa utan att visa upp något av det man är så stolt över.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2006-09-05 11:47

det hjälps inte men det här va grymt kul http://www.personiva.com/hp/index.htm

Jag blev besviken med.. Trodde lixom att Apple var kultstatus inom Snowboard världen.. Iaf har jag bildat mig en uppfattning om detta.. Fast Shaun gör väl det endast för pengarna och åker sedan hem och leker med en Macbook Pro

Annars otroligt snygg reklamfilm

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2006-09-07 00:43

apple ÄR kultstatus.. känner några snowboardproffs och dom kör bara mac.. på snowboardfilmerna står ju powerbooks/macbooksen uppradade

imo så är reklamfilmerna jävligt bra... i dig.

snyggt! det där måste ha tagit tid att göra.

Trevlig, snygg, jag glömde helt att det var XP som skulle snurra alla apps personerna snacka om. Eller har HP gjort ett eget "personligt" OS!?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-08 22:51

Förstår inte hur ni fungerar. De reklamfilmer jag hittar på HPs sida är normaltråkigt reklamslisk. Tycker ni de är bra eller har jag inte hittat rätt film?

Jämför man med blöjreklam är de förstås vansinnigt bra men jämfört med annat gjort med god smak är de mediokra på sin höjd.

Den är snygg, men Sonys Bravia-reklam med de studsande bollarna är fortfarande världshistoriens snyggaste reklam.

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2006-09-08 23:03

Gilla den där med jay-z, jävligt bra faktiskt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-08 23:33

Tycker att dom är sjukt snygga och välgjorda, grym 3D trackingen, dock så tröttnar man efter att ha sett 2 stycken. Snygg yta, inte så mycket mer än så..

Hela kampanjen finns här
http://www.hp.com/personalagain/us/en/index.html?jumpid=ex_R11260_vanity/personalagain/psg/home

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-08 23:38

Sorry!
Jag såg precis att länken redan fanns där

Så jag får väl istället länka till något överjävlgt coolt som gav mig grym ståpäls..
Iaf så rockar Kate Moss loss som ett hologram på Alexander MaQueens visning..

http://www.youtube.com/watch?v=hTS7PdkAwfc

Släng dig i väggen R2D2..

.:Fred

Men vadå personlig igen?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-09 15:56

Skicka en fungerande länk...
jag kommer inte fram till reklam filmerna ? :S

kommer fram ngn annan stans.. ser inga reklam filmer där?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-09-10 14:28

Fick även jag en Mackänsla av HP-reklamen. Fantastiskt välgjord den med Shaun White. Där kan Apple lära sig något iställer för att köra självgoda Mac/PC filmer.

Det mest tragiska är ju att ingenting av de dom håller på med i reklamen kan man ens komma i närheten av med Windows XP utan andra installerade progam (som jag antar inte ingår vid köp). Så på sätt och vis målar man ju upp en fantasibild av man kan göra med datorn och lurar kunderna.

Ursprungligen av Johan S:

Det mest tragiska är ju att ingenting av de dom håller på med i reklamen kan man ens komma i närheten av med Windows XP utan andra installerade progam (som jag antar inte ingår vid köp). Så på sätt och vis målar man ju upp en fantasibild av man kan göra med datorn och lurar kunderna.

Jo.. Det är ju rätt underligt att ett renodlat hårdvaruföretag som HP har en reklamfilm för vad man kan göra med mjukvaran. Det borde ju snarare vara fokus på hårdvaran i HPs reklamer.

Ursprungligen av staed:

Jo.. Det är ju rätt underligt att ett renodlat hårdvaruföretag som HP har en reklamfilm för vad man kan göra med mjukvaran. Det borde ju snarare vara fokus på hårdvaran i HPs reklamer.

Ja, för vem köper hårdvara för att köra mjukvara med?

Ursprungligen av staed:

Jo.. Det är ju rätt underligt att ett renodlat hårdvaruföretag som HP har en reklamfilm för vad man kan göra med mjukvaran. Det borde ju snarare vara fokus på hårdvaran i HPs reklamer.

kan det inte vara så helt enkelt att HP vill sälja känslan att använda en HP dator .... ?

dock tycker jag att kännslan när man använder en dator sitter i operativsystemet ....

jag menar det spelar ingen roll hur skön musen är om inte helheten är detsamma

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-09-10 16:52

haha, när man går in på hp-sidan som länkades till ovan och såg textsnutt efter textsnutt dyka upp tills det var fullt överallt insåg man genast skillnaden

Med tanke på hur reklamen är utformad så får man (jag) ju ändå uppfattningen att det är den brillianta mjukvaran i deras datorer dom gör reklam för (för vad är en dator utan mjukvara?).

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-09-10 18:08

Mycket, mycket bra. Så där ska man använda dataanimering

Jag såg JayZ-reklamen idag. Jag tänkte också "Va? En macreklam?" innan jag såg tegelstensdatorn.

Håller med om att det är något missledande reklam. Det går inte alls att göra någonting häftigt med en HP-notebook direkt ur kartongen. I bästa fall får man med MS Works eller något i den stilen.

Jag ahr en sån laptop och måste säga attd en är rusikgt bra faktigskt, känns rubust och ahr bra prestanda och är välsigt snabb. Lätt den bästa pc laptopen som finns på marknaden det ända dåliga med den är att skärmen bli kass om man kör utan laddaren och att den inte kan köra mac osx.

Bevaka tråden