Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store nere 13:42 (6 september 2006)

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-06 13:41

Svenska Apple Store är nere. Men inte amerikanska. Vad tror ni?

edit
Kanske har Apple gjort Airport Extreme och iSighten EU-godkända igen så det är därför svenska är nere och inte amerikanska. Eller så kanske det är nån mindre prisjustering, har extremt svårt att tänka mig att dom lägger in något nytt iom att amerikanska fortfarande är uppe och inte verkar ha någonting nytt såvitt jag kan se.

Senast redigerat 2006-09-06 14:58

Inget av värde kommer hända. Det händer lite då och då. Det verkar som de måste ta ner allt för att byta ut en bil eller nåt. Bra system. Inte.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-06 14:54
Ursprungligen av Rickard A:

Inget av värde kommer hända. Det händer lite då och då. Det verkar som de måste ta ner allt för att byta ut en bil eller nåt. Bra system. Inte.

Jasså det säger du?
Fast det var onekligen jävligt oväntat. Varken AppleInsider, Think Secret eller MacRumors har hunnit skriva något om den än.

Alltså folk är otroliga haha, så fort den där online affären är nere så får alla spasmer

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-06 14:05
Ursprungligen av wunderbaren:

Alltså folk är otroliga haha, så fort den där online affären är nere så får alla spasmer

Hade du spenderat dina 3 senaste månader vid en iMac G3 med OS9 som kräver omstart ungefär 2 gånger/timmen pga den hänger sig hade du haft förståelse för min situation :).

De tar väl ner siten bara för att höja pulsen på alla Applejunkies?

Den PowerMac G4 500Mhz jag sitter vid nu känns helt plötsligt lite kvickare, Timmy.

Tur att man har en iMac Intel Core Duo då...

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-06 14:21
Ursprungligen av wunderbaren:

Tur att man har en iMac Intel Core Duo då...

Var så lagom stöddig :P. Snart (i år kanske?) har jag en MBP med Merom bara Apple kan få tummen ur arslet så att säga.

Nu finns det tre trådar där detta diskuteras, kanske någon admin kan vara vänlig att så ihop dom? Min tråd var först (om man inte räknar med tråden från igår om amerikanska Apple Store, men den räknas inte, hehe).

Och om nåt skulle hända med min iMac så kan jag bara använda min Macbook

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-06 14:29
Ursprungligen av wunderbaren:

Och om nåt skulle hända med min iMac så kan jag bara använda min Macbook

Ne nu får du faan lov att ge dig :P. Men du har ju ingen grå dator åtminstonne. Det har ju jag snart, och en ROSA! Slå det om du kan :D.

Ursprungligen av xtimmyx:

Ne nu får du faan lov att ge dig :P. Men du har ju ingen grå dator åtminstonne. Det har ju jag snart, och en ROSA! Slå det om du kan :D.

Ja se där.. där slog du mina datorer... tss...:cool:

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-06 14:35

Ser inte den Australiensiska skum ut?

Vad har hänt med bilden?
http://store.apple.com/133-622/WebObjects/australiastore.woa/wo/3.RSLID?nnmm=main&mco=EC571521

24" iMac

Om 24" iMac är ingenting ...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-06 14:37

24 tums Imac

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-06 14:38

och med core 2 duo

OJ! 24" iMac! Kolla på norska Apple store. GRYMT!!!

Och liten "speed-bump" på Mac mini också.

Tidigare 1.5 Core Solo, och 1.66 Core Duo.
Nu 1.66 Core Duo, och 1.83 Core Duo.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och liten "speed-bump" på Mac mini också.

Tidigare 1.5 Core Solo, och 1.66 Core Duo.
Nu 1.66 Core Duo, och 1.83 Core Duo.

Intressant, det var en liten uppdatering som nästan gick helt obemärkt förbi. Iofs ingen större händelse, men förbättrade produkter till samma pris är ju aldrig fel.

Coolt !! 24" är stooort

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-06 14:42

Men ingenting hände med MBP

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-06 14:43

Oj! Det hände nått ju!

Alla iMacar fick intel core 2 duo också !!

Framtid

Jag tror och hoppas att det kommer bli mer såna här introduceringar framöver. Special events för SPECIAL EVENTS, men vanliga speedbumps eller enklare kompletteringar eller modifieringar av existerande produktlinjer kommer nog att komma oftare och utan fanfarer numer, allt eftersom maskinparken invärtigt blir allt mer lik PC-sidan.

Apple kommer kunna uppdatera maskinerna oftare men kommer inte vara först med det nya i alla lägen, eftersom Dell och andra ofta står föra i kön, så det blir svårt för Apple att slå på stora trumman för alla uppdateringar utan att börja se fåniga ut.

Om MBP eller MB också får lite småkorrigeringar och snabbare processorer är det inte riktigt läge att brösta sig som fan över det, eftersom flera konkurrenter redan släppt uppdaterade bärbara maskiner med motsvarande specs redan innan.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-06 14:45

Nån som har koll på hur priset på iMac förändrades?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-06 14:50
Ursprungligen av tompa747:

Nån som har koll på hur priset på iMac förändrades?

Ny budget-iMac va? Utan Superdrive bland annat. 8725kr med studentrabatt. Det är förbannat billigt asså :D.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-06 14:52
Ursprungligen av xtimmyx:

Ny budget-iMac va? Utan Superdrive bland annat. 8725kr med studentrabatt. Det är förbannat billigt asså :D.

Jo priset skiljer sig inte mycket från den dyraste mac minin

NVIDIA GeForce 7300GT på 24" ..

24" iMac var oväntat. Kul att se lite uppdateringar.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-09-06 14:55

Määääh... Ingen uppdatering på MBP

Bevaka tråden