Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla skrivare till airport fråga

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-09-20 19:28

Nu är jag less, har en canon pixma ip4200 (USB) den fungerar att skriva ut på när jag kopplar den direkt till datorn (macbook). Däremot så får jag inte till det att koppla den till airporten. Har prövat att starta om, stänga av och koppla in sladden, ha skrivaren avstängd samt påslagen. Dvs de flesta kombinationer.
Problemet är när jag kopplar USB sladden till airporten och kopplar på skrivaren. Då försvinner nätverket och hittas inte av datorn eller airport assistenten. Airorten kräver sen en omstart utan usb sladden för att börja fungera igen.

Nån vänlig själ som kan ge mig detaljerade instruktioner hur jag kan gå tillväga, de som står i handboken funkar inte kan jag säga, iaf inte när jag gör dem.

För det ska väl gå att koppla de flesta USB skrivarna till airporten??

Canon iP4200 är tyvärr inte kompatibel med Airport.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-09-21 08:05

Yippiii, jag lyckades pricka in en av de få skrivarna som inte funkar, typiskt mig, jaja, jag får väl nöja mig med att skriva ut från datorn då.
(jävla-canon-satans-pcskit-airport-faanskap).

Tack för hjälpen Hagelin, då slipper jag irritera mig mer iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-21 21:57

Konstigt att de "nyare" Canon Pixma skrivarna inte fungerar. Har själv en IP5200 och blev grymt besviken nu när jag såg den listan. Var helt inställd på att köpa en Airport Express... Skulle inte ens vilja påstå att 4200/5200 är nya Canon skrivare längre. Ganska dåligt att de inte uppdaterat stödet.

1
Bevaka tråden