Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia Säker Lagring ändrar filnamn

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-09-24 18:23

Jag har just upptäckt nyttan av Telia Säker Lagring för vissa projekt. Problemet är att filerna jag hämtar tillbaka får en mängd kryptiska tecken. Någon som kan förklara? Vissa filer anges som korrupta när jag hämtar hem dem...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-09-24 18:41

Jag kör visserligen med Storegate men det är samma system som Telia Säker Lagring använder sig av.

Kan du ge ett exempel på filnamn som blir fel så kan jag testa.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-24 18:56

Kan bero på t.ex. hur du laddar upp eller hämtar filerna. Med t.ex. ftp är det viktigt att välja rätt transfereringsläge, binärt (bilder och annat) eller ascii (rena textfiler). Det kan bli skumma filnamn om man gör det fel.

Sen har jag för mig att det kan bli nåt kompatibilitetsproblem mellan *nix-servrar och Windowsservrar, men vettefan hur det var med det....

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-09-24 19:01

Testa att köra via WebDAV i Finder välj Gå -> Anslut till server (Äpple+K):
Ex. https://webdav.storegate.se/användarnamn

(Såg nu att de kommer att stänga ner tjänsten mellan 19-22 idag för teknisk underhåll.)

  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-09-24 21:08

Tack för bra förslag! Jag ska testa detta men det får vänta tills jag är på jobbet i morron...;)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-25 08:30
Ursprungligen av Pommac:

Jag har just upptäckt nyttan av Telia Säker Lagring för vissa projekt. Problemet är att filerna jag hämtar tillbaka får en mängd kryptiska tecken. Någon som kan förklara? Vissa filer anges som korrupta när jag hämtar hem dem...

Använder du TELIA??? :eek: :eek:

  • Medlem
  • 2006-09-25 09:12
Ursprungligen av boris91:

Använder du TELIA??? :eek: :eek:

Telia-bashingen börjar och slutar här.

Admin

1
Bevaka tråden