Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spelprestanda OS X vs XP?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-24 18:41

Är det någon som har sett sådana siffror ? Alltså tester i samma spel fast olika os och jämfört om det är någon skillnad om det är stor skillnad i fpsen?

Beror nog väldigt mycke på vilket spel det är, men generellt skulle ja vilja säga att spel går bättre under Windows

• Oregistrerad
  • 2006-09-26 17:53

Spel som är gjorda för windows och sedan portade till OSX fungerar självklart sämre i OSX. Företagen som portar spelen brukar inte anstränga sig alltför mycket (iallafall inte de som Id anlitar), och dessutom har de ju en viss tidspress på sig. Dessutom är många windowsspel av någon outgrundlig anledning gjorda för DirectX (varför låsa in sig på directx när openGL fungerar hyffsatt?), vilket gör portningen ännu sämre.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-26 18:02

Fast det skulle vara ritktigt kul att veta hur mycket sämre. Jag får väl göra en test när jag fått min macpro

Ursprungligen av jawa:

Fast det skulle vara ritktigt kul att veta hur mycket sämre. Jag får väl göra en test när jag fått min macpro

Skirv gärna hur testet gick det skulle vara intressant. En intressant spel att mäta skillnaden på är Call of Duty 1 och/eller 2. Dom tillhör en av dom bästa portade spelen till macen om man ser på spelprestanda.

Ursprungligen av Executive:

En liten fundering bara, något offtopic: Ett spel som Warcraft som kommer samtidigt till Mac och PC, är Macversionen där "portad"?

Warcraft utvecklas på PC:n men portas kontinuerligt till macen, så den håller hela tiden jämna steg med PC versionen. Det är därför dom kan släppa dom samtidigt.

En liten fundering bara, något offtopic: Ett spel som Warcraft som kommer samtidigt till Mac och PC, är Macversionen där "portad"?

1
Bevaka tråden