Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös router som strular

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har precis köpt en trådlös router, Netgear WGR614, och problemet är att den kopplar ner sig stup i kvarten. Någon som känner igen problemet och har en lösning på det? Tacksam för svar för det är otroligt irriterande.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-28 22:19

Samma skit för mig också. Nätet är uppe men det verkas som om den tappar dns:erna. Går att chatta men inte surfa. Avhjälps genom att dra ut strömmen och sätta in den igen. Ganska irriterande

Jag kan inte chatta heller. Gör precis som du, stänger av routern och sedan på igen. Då funkar det en stund igen. Ahhhrg!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-28 23:28
Ursprungligen av Drummer:

Har precis köpt en trådlös router, Netgear WGR614, och problemet är att den kopplar ner sig stup i kvarten. Någon som känner igen problemet och har en lösning på det? Tacksam för svar för det är otroligt irriterande.

lustigt , jag har samma problem med samma router.. illa av Netgear.

Ingen med en lösning på problemet? Väldigt jobbigt eftersom jag har routern på ett ställe där den inte är jättelättåtkomlig, vill helst inte att den ska synas.

Ja, det är väl bara att lämna tillbaka routern, men vad ska man byta till? Någon som har nåt bra tips?

Jag har en Netgear 624 och den beter sig likadant.

Jag måste till och med "resetta" routern och koppla in mig med ethernet och ladda upp inställningarna igen. Brukar hända 1-2 ggr i veckan, skit irriterande!

  • Oregistrerad
  • 2006-10-02 08:45
Ursprungligen av mikemccool:

Jag har en Netgear 624 och den beter sig likadant.

Jag måste till och med "resetta" routern och koppla in mig med ethernet och ladda upp inställningarna igen. Brukar hända 1-2 ggr i veckan, skit irriterande!

Jag har sett att det finns en uppdatering på netgears hemsida. Har inte möjlighet att uppdatera min router nu, vet inte heller vad jag har för version i den just nu...

nordstar - Jag verkar ha en väldigt gammal version, V1.0.128_1.0.1, och på hemsidan finns det både en skarp, Version 2.0.10, och en Beta Version 2.0.13. Vilken menade du? (har en WGT624v3)

Det konstiga är att när jag är inne i routern och väljer att söka efter uppdatering så hittar den ingen. Jag får väl ta mig i kragen och skriva ner all info och ladda ner firmware och uppdatera helt enkelt.

Ska också prova att uppdatera firmware, men hinner inte förrän till helgen. Återkommer om detta då.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-04 10:24
Ursprungligen av mikemccool:

nordstar - Jag verkar ha en väldigt gammal version, V1.0.128_1.0.1, och på hemsidan finns det både en skarp, Version 2.0.10, och en Beta Version 2.0.13. Vilken menade du? (har en WGT624v3)

Det konstiga är att när jag är inne i routern och väljer att söka efter uppdatering så hittar den ingen. Jag får väl ta mig i kragen och skriva ner all info och ladda ner firmware och uppdatera helt enkelt.

Jag vet inte vilken version jag har själv, men när jag tittade på hemsidan så såg jag att det fanns en uppdatering iaf.

Bra mikemccool

Uppdaterade för ca 1 timme sedan med V 2.0.10. Får se om det blir bättre.
Jag återkommer om några dagar.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-10-04 11:08

Har testat samma Netgear WGR614 själv, det verkar som den har rejäla problem med DNS uppslag. Så fort man belastar den så får den fnatt. Uppdaterade firmware utan förbättring.

Har inte haft några problem än så länge.

Det är bara till att kasta salt över axeln, ta i trä, hålla tummarna och allt sånt.

Nu har jag precis uppdaterat firmware och som sagt så är det nu bara att hålla tummarna för att det blir bättre. Återkommer ang detta om några dagar och berättar hur det går. Sedan håller vi tummarna för att Sverige vinner över Spanien ikväll. Ser ni en trummis på norra läktaren så är det jag.

Hoppas du har 5A stockarna med!

Alltid!

Bra! Du får snurra med dom (ala Tommy Lee) så att man ser vem du är.

Mycket snurra blir det! Nu måsta jag åka och köpa gul/blå ansiktsfärg till grabben, sedan ska vi snurra upp spanjorerna. Förresten - min router har inte kopplat ned sig ännu! Peppar, peppar!

Vanligt problem på Netgear WGR614... Uppdatering av Firmware hjälper inte. Den kopplar ner när den blir belastad (för varm).. Går att modda.. Se:
http://robertpeloschek.blogspot.com/2006/02/howto-stop-your-wireless-router-from.html

Eller byt ut skiten

  • Oregistrerad
  • 2006-10-07 14:24

Funderar på att byta ut skiten. Hur är det med APE, någon som upplevt övehettning där?

Nix... den funkar perfekt har jag hört

Jag har också hört detta men min router har än så länge inte gått i backen.

Min tuffar också på nu efter uppdateringen. Härlig match förresten!

Drummer - Vilken version uppdaterade du till?

V2.0.14_1.0.14

mikemccool-funkar din fortfarande?

Japp.

Fortfarande inga problem!

Verkar som om Netgear har jobbat ordentligt med detta problem, vad det nu var.

Vi har också haft problem med en Netgear, ska ta och uppdatera den fasta programvaran. Vore strålande om det funkade.

Jo min trummar på efter uppdateringen. Inte ett enda avbrott. Så sköööönt!

Bevaka tråden