Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importproblem mellan olika webbläsare

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det verkar vara bland det svåraste som finns att importera bokmärken från en webbläsare till en annan … Alla fall ser det ut så för mig.
(Och har man kanske över 1500 olika bokmarks ….så vill man inte riskera att förlora alla.)

Kan man över huvud taget göra det från Firefox till Opera till exempel?

Och snälla proffs! Försök att förklara det så enkelt att även en ovan hacker förstår :rolleyes:

Går det inte ha en ständig kunskapsbank på detta ämne därför att det efterfrågas nästan ständigt, och nu är all info spritt på väldigt många olika ställen.
Alltså att flytta bokmärken mellan de allra vanligaste webbläsare emellan.
Och använd gärna språk och benämningar som även ovana och switchers förstår. Sökvägen helst förklarat både på engelska och svenska.

Obs! Jag vill INTE använda någon bookmarkshämtarprogram som gör det hela ännu svårare!!! Utan det måste finnas något rimligt sätt att fixa det här utan att man måste vara en nätverkstekniker.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-10-14 18:34

Hej,

Trots uppmaningen i ditt sista stycke måste jag ändå förslå BookIt http://www.everydaysoftware.net/bookit/
Programmet är inte alls så jäkligt. Det samlar t.ex. ihop ALLA bokmärken från ALLA webbläsare till en enda fil som den behåller själv och den sorterar bort dubletter osv (tar ingen tid alls). När man så har en bra, snygg lista på alla bokmärken, så exporterar man den "tillbaka" till alla webbläsare igen. På så sätt synkroniserar man alla webbläsares bokmärken.

Men jag förstår mer än väl oviljan att använda YTTERLIGARE program. Men eftersom olika webbläsare har olika filtyper för sina bokmärken, så kan man inte ge en generell lösning som funkar från alla till alla. Är det SPECIFIKT från Firefox till Opera, eller var det bara ett exempel som slank ur dig?

EDIT: Jag laddade ner den senaset versionen av BookIt nyss (tack för att du påminde mig). Killen har äntligen gjort det brutalt enkelt att göra det du frågar efter. Man väljer bara "Migrate" längst upp i fönstret, sen webbläsaren amn vill ta bokmärkena från och därefter vilken webbläsare dom ska skyfflas över till. Åsså får man väl klicka på knappen "Migrate". Kan knappast bli enklare.

Ska försöka ….men kanske inte ögonblickligen *s*

Tack så mycket Danne V!

OM jag skulle lyckas med det, så kan garanterad alla här också *lol* För någon som har större ovilja att rota i alla skrymslen som finns i en Mac finns knappast!

Jag lovar att testa det. Men om jag känner mig själv, så kommer det att, hör och häpna! eventuell att lyckas …
Inte därför att ja är bra, utan den som har tipsat mig, och naturligtvis den som har gjort själva programmet.

Wish me good luck!
/Jukka

P.S. Nu såg jag att det kostar pengar … Då får det nog vänta ett tag, för det brinner inte i knutarna *s*

1
Bevaka tråden