Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AE-alternativ som fungerar...

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå hallå!

Börjar bli sjukt less på min AE, som aldrig vill spela en hel låt utan ett par avbrott... Sjukt trist när man har partaj, och efter att ha återställt den och rekonfigurerat den för 50-elfte gången, börjar jag inse att den helt enkelt är en produkt som inte fungerar som det är tänkt...

Så, frågan är, finns det någon annan produkt från någon annan tillverkare än Apple som erbjuder mer eller mindre samma funktion vad gäller att strömma media, utskriftsfunktionen känns mindre viktig, som är lättanvänd och som framför allt inte kostar skjortan?

Hit me!

Jag har en AE till låns för tillfället och har inte alls upplevt de problem du har.. Har du massa tjocka väggar ivägen eller nåt?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-10-15 17:39

Det måste ju vara fel på den. jag spelar hela tiden musik över min och det är aldrig några problem. Inköpt förra vintern. Har du långt mellan dator/AE? Har du provat att ändra kanal? Har du sett att du kan öka och minska sändarstyrkan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-15 23:10

Jag har två AE som fungerar perfekt med AirTunes.

Styr du från Mac eller PC?
Använder du iTunes eller något annat?
Har du uppdaterat programvaran i AE?
http://www.apple.com/support/downloads/airportexpressfirmwareupdate63formacosx.html

Min har aldrig fungerat bra....

Min powerbook står ca 1 m från min dlink, med dubbla antenner, på kontoret. Därifrån är det ca 5 meter in till vardagsrummet där AE sitter, och väldigt tunna, ej bärande, betongväggar mellan...

Kanske 2 väggar på sin höjd, men med dörrhål förstås...

AE är uppdaterad. Och säkert utanför garantitid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-16 08:27

Byt din Dlink mot en AE?

Om du absolut inte vill ha AE kan du väl köpa en Slimbox.
http://www.slimdevices.com/
Jag hade en sådan innan AE. Styrs från en webbsida istället för iTunes. Fast jag tycker iTunes är enklare/smidigare...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-10-16 08:54

Har för mig att det kan vara problem om man har flera olika trådlösa apparater.
Om jag förstog rätt så har du en Dlink som "huvudstation" och AE som typ "slav".
Då ska du sätta AEn som "fjärrstation" och sen sätta dom på samma kanal. Då kan det gå bättre.
Ev, måste du även ställa in i Dlinken att AEn ska vara fjärrstation.

Ursprungligen av Creops:

Har för mig att det kan vara problem om man har flera olika trådlösa apparater.
Om jag förstog rätt så har du en Dlink som "huvudstation" och AE som typ "slav".
Då ska du sätta AEn som "fjärrstation" och sen sätta dom på samma kanal. Då kan det gå bättre.
Ev, måste du även ställa in i Dlinken att AEn ska vara fjärrstation.

Angående fjärrstation/slav: innebär det att om jag ändrar till fjärrstation, att jag fortfarande kan surfa i vardagsrummet, d v s att AE förstärker nätverket?

vh

scoot

Ursprungligen av scooterbabe:

Angående fjärrstation/slav: innebär det att om jag ändrar till fjärrstation, att jag fortfarande kan surfa i vardagsrummet, d v s att AE förstärker nätverket?

vh

scoot

Ska gå.

Se även över om du har störningskompensation på; om inte, slå på det. Min hackade innan jag kom på det, och den brukar avmarkeras efter stora uppdateringar som 10.4.8, mystiskt nog.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-16 10:42
Ursprungligen av scooterbabe:

Hallå hallå!

Börjar bli sjukt less på min AE, som aldrig vill spela en hel låt utan ett par avbrott... Sjukt trist när man har partaj, och efter att ha återställt den och rekonfigurerat den för 50-elfte gången, börjar jag inse att den helt enkelt är en produkt som inte fungerar som det är tänkt...

Hit me!

Airport Express fungerar utmärkt tills den plötsligt dör pga felaktigt nätagg. Vilken kanal kör du på? Det kanske är något som stör trafiken, typ en annan trådlös router någonstans i grannskapet?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-10-16 10:51

Jag kan också bara stämma in att min AE fungerar utan problem/avbrott. Den kör jag mot en Netgear WGR614v(4/5/6) som klient då Netgear inte stödjer WDS i den modellen som jag har.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-10-23 08:59

Kom bara ihåg att AE är extremt känslig för yttre störningar. Hade i förra veckan en kund som var väldigt besviken på prestandan hos sin AE.
Ända till jag fick honom att gå in till sin granne och kolla vad som satt på adra sidan väggen där han hade sin AE. Det satt ett proppskåp där..
Då flyttade han på den och han blev nöjd.

1
Bevaka tråden