Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac G4 via Netgear till Airport Express???

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälp!!!

Jag har precis inköpt en Airport Express som den sista pusselbiten i mitt tänkta trådlösa ljudsystem. Min tanke var nämligen att jag skulle kunna styra Airporten (som är kopplad till min stereo) via min router (som är en Netgear WGR614v6) där jag är inkopplad med min Imac G4 via ethernet. Men problemet är att routern hittar inte airporten. Vad ska jag göra? Jag har kopplat in airporten via ethernet till routern (ifall det skulle vara något fel med hårdvaran) och då hittas den utan problem. Har även testat med att flytta Airporten närmare routern men inget fungerar. Jag får ingen kontakt. Känner någon igen sig? Går det att lösa? Tänker jag fel?

Med hopp om hjälp
/Mattias

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-10-15 18:47

Det du är ute efter heter WDS. Kolla så att netgear lådan stödjer det.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-10-15 19:30

I WGR614(v6) så finns det inte WDS. Det är tom så att det är bara vissa burkar bla alla andra tillverkare som stödjer WDS. Åtminstone var det så för något år sedan. Men det går att tilldela en AE en IP-adress och sedan köra den som klient i nätverket. Det gör nämligen jag.

Ok. Försöker med detta.

Tack

1
Bevaka tråden