Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ynhub fast till mac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-15 22:43

Har läst att detta med Cirect Connect är en fråga här på forumet som är helt förbjudet att ens yttra sig om då the all mighty admin kan komma att ta bort en.

Min fråga är istället om någon vet något program "app" som gör det som Ynubb på Pc gör? För i så fall skulle jag vara mycket villig att få reda på vart man får tag i detta programet.

"David Classon"-hubbar finns det såvitt jag vet inga till mac som är "native". Men iom att OS X är ett UNIX-system i grunden så ska det fungera att kompilera OpenDChub, Verlihub eller liknande. Inget som jag har prövat dock, men det bör gå att få igång.

Efter lite googlande så hittade jag http://sourceforge.net/projects/shastahub/, ändra porten till något över 1024 eller kör programmet som root. Det är skrivet i java, så det ska funka på de flesta plattformar. För mig funkade det på macen iaf. (10.4.8, G4)

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-10-16 09:23

Jag tror väl att frågor om programmet som sådan är ok, men sådan disskusioner brukar utmynna i frågor om VAR och HUR man får tag warez och sånt är inte ok.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-16 17:47
Ursprungligen av Creops:

Jag tror väl att frågor om programmet som sådan är ok, men sådan disskusioner brukar utmynna i frågor om VAR och HUR man får tag warez och sånt är inte ok.

Är det fel i sig i så fall att fråga VAR samt HUR man får tag i dessa program. Då det är väll ändå upp till personen i fråga som har det på sin dator att nytja det eller ej?

Istället för att spekulera om saken är det väl bara att läsa forumreglerna?

Citat:

Vi tillåter inte diskussioner om P2P programvara som Direct Connect, Kazaa osv.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-10-16 19:18

Jag vill klargöra att det inte är själva namnet "Direct Connect" som är fel att diskutera. Att försöka kringå det genom att omformulera frågan hjälper inte.

Tråd låst med hänvisning till forumreglerna som Hagelin pekar till.

1
Bevaka tråden