Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

e-legitimation

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur kommer det sig att Telia inte supportar Safari och uppdatering av e-legitimation?
Laddade ned Firefox men fick det inte att fungera ändå. Någon som har ett förslag på hur man löser detta? Funderade ett tag på att installera explorer:"> men insåg att t.o.m Microsoft rekommenderar Safari.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-17 20:31

Här hemma kom vi inte på något annat än att damma av pezen och köra genom den, uselt, riktigt jävla uselt.

Det var ju inte uppmuntrande! Har precis slantat upp en förmögenhet på en iMac och så kan man inte installera en e-legitimation. Det fungerar ända tills jag ska ladda ned modulen (?) då säger den ifrån att det inte lyckades...grrrrr

  • Oregistrerad
  • 2006-10-17 21:09

Men om du nu har en ny (?) iMac så är det ju bara att köra parallels.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-17 22:17

"Bara"
Krävs det inte en windows licens också. Kostar ju det med

  • Oregistrerad
  • 2006-10-17 22:36

Då frågar man bara sin käre Windooze-vän (eller busken) och installerar, du behöver inte ens någon nyckel de 30 första dagarna, och så lång tid borde det ju inte ta att göra en e-legitimation.
Sen är det bara att slänga skräpet, men även efteråt känna att man har gjort det hyffsat moraliskt rätt.

Den plugin som installeras tillsammans med Telias e-leg är ännu inte intelanpassad, därför måste du,om du har Intelmac, köra Firefox i Rosetta, då funkar det!
Markera Firefox, högerklicka (Ctrl+klick) och välj "visa info". Bocka i "Öppna med Rosetta". Sen är det bara att skaffa e-leg, jag vet att det funkar - har gjort det åt mig själv, hustrun och flera kompisar!

Jag fick e-leg genom Sparbanken Finn och det fungerade utan bekymmer

1
Bevaka tråden