Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra .mov till .mp3?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-17 20:55

Som rubriken säger, går det att ändra en .mov (enbart ljudfil, inspelad hemma med mikrofon genom QT) till en .mp3 ljudfil?

Jag måste få till detta, då det är väldigt avgörande i en rättssak, och Polisen vägrar ta emot den om den inte är i .mp3 ... HJÄLP!

  • Medlem
  • 2006-10-17 21:03

Släng in .mov-filen i iTunes och konvertera till .mp3, ska inte vara några problem.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-17 21:38

konstigt att dom inte tar en orginal fil utan att dom vill ha en som är omgjord eftersom du skulle kunna ha gjort om mer än format. eller det kanske inte spelar någon roll

  • Oregistrerad
  • 2006-10-17 22:24

Ska prova det med iTunes, tack!

Jo, jag reagerade också på att de inte tog originalet, de sa att deras dator inte kände igen filen... PC utan QT månntro

Tar upp denna gamla tråden igen!

Jag har en .mov fil med en låt som jag vill konvertera med itunes (högerklick -> konvertera till AAC) men då kommer det upp ett felmeddelande som säger:

"kunde inte konverteras eftersom filen inte tillåter att du sparar eller konverterar den"

Vad gör jag? finns det externa program jag kan använda för att få .mov-filen till .mp3?

Låter som att det vore nån köpt musikfil med kopieringsskydd?

Nä, den va inte DRM-skyddad.

Jag fixade det faktiskt mha Switch som jag fick lura.

Switch kunde inte öppna en .mov fil så jag fick ändra filändelsen till .mp3 och konvertera den till .mp3, konstigt, men det funkade

1
Bevaka tråden