Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Pro på väg...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-21 19:44

Hallojssan 99mac:are!

Har nu äntligen beställt mig en Mac Pro:
# Två 2,66 GHz Dual-Core Intel Xeon
# 1 GB (2 x 512 MB)
# ATI Radeon X1900 XT 512 MB (2 x dubbellänkad DVI)
# 250 GB, 7200 varv/minut, seriell ATA, 3 Gbit/s
# En 16x SuperDrive-enhet
# Bluetooth 2.0+EDR-modul

Till detta skall det köpas till antingen 2x512MB eller 2x1GB ram, men det troligaste blir 2x512MB då det är så nedrans dyrt...ska oxå sätta i en av mina dvd/cd brännare för att kunna bränna från skiva till skiva.

Till detta ska det användas:
Yamaha förstärkare med Sony 5.1 ljud, 24" Samsung 244T
Logitech Cordless Desktop S510, Logitech MX510 mouse med icemat

...och det ska kopplas in i detta nätverk (där servrar och htpc ej existerar i fysiskt tillstånd än):

Möjligheten finns även för framtida uppgraderingar, som mer ram, raid och utbyte av cpu och gpu. Och så ska självklart en blu ray / HD dvd brännare/spelare köpas till när de blir humant prissatta.

Nu undrar jag ett par saker oxå:
- Vart hittar jag de billigaste ram minnena? Hade tänkt köpa på macoteket (DDR2 FB-DIMM ECC PC5300/667MHz, 512MB) för en och halv lax gånger två.
- Vad finns det att tänka på i denna uppstättning/plan? Nått?

Tack på förhand!

PS: Den förväntas komma den 25e eller 26e...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-22 02:18

Oj, jag läste rubriken som "Mac Pr0n på väg", och undrade i några sekunder vad det var för ny skum produkt någon försökte lansera... :eek:

Jag får nog gå och lägga mig nu...

Ursprungligen av pesc:

Oj, jag läste rubriken som "Mac Pr0n på väg", och undrade i några sekunder vad det var för ny skum produkt någon försökte lansera... :eek:

Jag får nog gå och lägga mig nu...

Samma här. Skrämmande/intressant hur ett sådant "internetord" får inflytande i det vanliga språket. Personligen hade jag nog skrivit Pro:n istället.

Har ändrat trådens titel nu. Vi vill ju inte att folk ska få alltför underliga idéer

//mod

1
Bevaka tråden