Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iChat videochat med aim-användare

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har letat överallt på 99mac för att finna svaret på mitt problem men utan lycka.

jag sitter med en sprillans imac med inbyggd kamera, hur kommer det sig att jag inte kan ha en videochat med en kille som har aim installerat på sin pc?

samtidigt har jag problem att ha videochat mellan ichat och en vän som också har ichat. båda har vi .mac medlemskap så det borde ju funka hur smidigt som helst. han på en ny macbook pro och jag på min imac.

all hjälp tackar jag för.

anders

När det gäller AIM och iChat så verkar det som om man ska ha en hel del tur om det ska funka. Prova Skype och se om det vill sig bättre, där har ni betydligt bättre odds att det ska gå vägen.

jo det är det jag förstått också men det borde väl vara något man kan göra för att få det att funka?

Antar att ni bägge (med iChat) har öppnat de rätta portarna (5060, 5190, 5678, 16384-16403) i brandväggen samt gjort port-forward på dessa på eventuella routers/basstationer?

Samt att ni har tillräcklig bandbredd för video?

Mellan två iChat-användare skall det inte vara några problem, det som har varit ett problem sedan 10.4 är att vissa NAT-routrar vägrar släppa igenom iChats paket utan tolkar de som typ "spam" vad jag har förstått. Mellan ichat och AIM är det större risk för bekymmer, funkade fint i 10.3 mellan dessa två. Slutade funka i 10.4.

Jag skulle testa (om möjligt) att koppla ur alla routrars och kör direkt med modem rakt in i datorn.

Kanske inte mycket till hjälp. Lycka till

tack shinji ikari, jag ska testa detta, har för mig att det redan ska vara gjort men värt ett försök

Låter bra! funkar det så uppdatera gärna tråden så folk senare kan söka och få svar.
Funkar det inte så uppdatera tråden så får vi se om vi kan komma på andra lösningar.

1
Bevaka tråden