Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Northernlightphotography v2. Lite kritik?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejhej. Behöver lite kritik från proffsen doh(!) på min nya hemsida (frilansfotograf). Vad säger ni? Hittar ni nå spök i koden? testad i FF och Safari...

PS: LOGOTYPEN är helt ny och fräsch... vad gillas den? (OCH SÅ är texterna utkast och ska fixas till).

http://www.northernlightphotography.se/hemsida <--NYA
http://www.northernlightphotography.se/hemsida/information.html

http://www.northernlightphotography.se/ <--GAMLA

Tacksam för kritik boys/girls.
Tack.

PS: Är det OK med skryttexten högst upp eller är den "för mycket"?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-28 11:01

Det enda jag kan tänka på nu (god morgon!) är att de där "Fokusknapparna" ser gryniga ut för mig. När man tittar närmre ser man ju att det är en del av förra sidans bakgrund, så det kanske bara är på min dator (MacBook 2.0, Firefox 2.0).

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-28 11:19

Hur är det knapparna? Ska de inte fungera?
Och be någon hjälpa dig med språket, att exempelvis stava fel till professionell är inte så lyckat det här sammanhanget.

Det finns ett par spöken i koden:

1. Ingen DOCTYPE.
2. Vad gör font-elementet där? Du har ju någorlunda semantisk kod i övrigt, och sen kommer <font class="rightblackboxheader"> i stället för till exempel h3.

Utseendet gillar jag :-).

  • Medlem
  • 2006-10-28 22:00

Hmm... tveksam till att skriva "Aloha" om man ska ge ett seriöst intryck. Språket är som Konrad skriver ganska dåligt på ganska många håll. Och amerikanska citattecken brukar inte man ha i Sverige.
Jag kan inte klicka på nånting.

Skryttexten är inte mycket värd om man inte vet vem Robert Karlsson är.

Ja språket behöver ju verkligen filas på... och det behöver jag hjälp med helt klart... har nog ett par folk jag kan be Nej man kan inte klicka på någonting ännu... därav en hotlink till information.html (ska integreras med wordpress).

Ahh... ja just det. SKA GENAST fixa till font-tjabblet TACK TACK TACk.
Ja... hmm.. sant sant.. alla kanske inte vet vem det är doh...

måååhhhhh
Tack iallfall.. ska fan ta tag i detta nu. Cheers loveyall.

  • Medlem
  • 2006-10-30 15:38

Det känns lite konstigt att du ägnar så stort utrymme till att förklara vad upphovsrätt är, det är inget som är helt okänt. Det räcker med att säga att alla rättigheter tillhör dig.

Det här är förvisso OT, så jag tog bort några ytterligare kommentarer; jag skulle vara lite försiktig med superlativen. Affärsidén är i varje fall inte unik; ambulerande fotografer är synnerligen vanligt. Huruvida den är genial eller ej låter jag vara osagt.

Lycka till med plåtandet!

Jag ser inte mycket av ”Northernlight”. Saknar känslan du måste haft när du valde att starta ett företag med det namnet.

Lycka till!

/Jerker

1
Bevaka tråden