Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesign CS1: Gemener

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-11-06 10:09

InDesign CS1: Valet "Ändra skiftläge/Gemener" finns bara att välja när jag markerar en text och högerklickar. Varför kan jag inte ändra till endast gemener i ett styckeformat eller när jag söker/ersätter? Är det jag som gör fel? Man måste väl kunna lösa det på något sätt?

Texten är alltså inskriven med inledande versal. Jag vill ändra alla alla rubriker till endast gemener (i och med att typsnittet är ett "caps"-typsnitt.

/Bauer

Senast redigerat 2006-11-06 10:37

Försök hitta ett OpenType-typsnitt med äkta kapitäler, så kan du åtminstone välja "Open Type - endast kapitäler" under Grundläggande teckenformat. Annars håller jag med om att det är mycket underligt att man inte kommer åt gemenerna från formatinställningarna.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-11-06 11:37
Ursprungligen av Björnbusen:

Försök hitta ett OpenType-typsnitt med äkta kapitäler, så kan du åtminstone välja "Open Type - endast kapitäler" under Grundläggande teckenformat. Annars håller jag med om att det är mycket underligt att man inte kommer åt gemenerna från formatinställningarna.

Tänkte samma tanke men jag är piskad av kund att använda detta gamla typsnitt.
Verkligen surt att det inte finns nån lösning. Eller finns det det Richard..? :rolleyes:

1
Bevaka tråden