Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högerklick med blåtands mighty mouse

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den buggar ur ibland känns det som. Ibland kan jag inte högerklicka fast jag satt in att högerdelen av mighty mousen ska vara sekundärknapp.

Är detta en kännd bugg? och finns det ngn fix?

/manne ny macanvändare

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-11 10:11

Du får inte röra vänsterdelen då du högerklickar.

Ursprungligen av pesc:

Du får inte röra vänsterdelen då du högerklickar.

Ganska säker på att jag inte gör det

• Medlem
  • Kungälv
  • 2006-11-11 10:15

Tryck på resetknappen på musen!

Ursprungligen av Macus:

Tryck på resetknappen på musen!

Vilken knapp är det?

• Oregistrerad
  • 2006-11-11 11:02

Eller starta om monitorn. hahaha

Nej. MM är en rätt puckad mus faktiskt och högerklick är extra svårt. Man måste verkligen trycka låååååååååångt ut till höger för att den ska registrera ett högerklick.

Det måste man inte alls

Ursprungligen av Emanuel L:

Är detta en kännd bugg? och finns det ngn fix?

Om den är känd vet jag inte, men jag råkar ut för samma sak mellan varven. Min lösning är att skjuta linsskyddet på undersidan fram och tillbaka en gång(OFF/ON). Efter det fungerar högerklick igen. Buggen gör sig påmind även i Windows XP vilket får mig anta att det är ett hårdvarurelaterat problem. Rätt irriterande faktiskt, i övrigt nöjd med musen.

Ursprungligen av Ermedahl:

Om den är känd vet jag inte, men jag råkar ut för samma sak mellan varven. Min lösning är att skjuta linsskyddet på undersidan fram och tillbaka en gång(OFF/ON). Efter det fungerar högerklick igen. Buggen gör sig påmind även i Windows XP vilket får mig anta att det är ett hårdvarurelaterat problem. Rätt irriterande faktiskt, i övrigt nöjd med musen.

Samma här. Jag gör så som du beskrev.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-12 12:30

Jag får också det problemet i bland. Jag vet hur man hanterar musen, men i bland går det bara inte att högerklicka - man måste trycka riktigt hårt på rätt ställe för att det ska funka. Men detta händer bara med min trådlösa Mighty Mouse - USB-varianten är mycket stabilare känns det som.
Trådlösa MM har helt enkelt dålig kvalitet ...

1
Bevaka tråden