Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorbord till mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon härinne som har hittat något SNYGGT datorbord? dvs. något som passar ihop och framhäver ens mac. Jag förstår om pc-användarna vill gömma sina burkar i datorskåp, men jag söker något (gärna transparent) datorbord som är diskret och framhäver macen + skärm.

vore det inte bra om apple kunde starta en serie med snygga datormöbler till sina macar, ungefär som Bang & Olufsen har gjort till sina produkter?!

Du kanske skulle skaffa en sånt bord som killen i iPod-reklamen sitter vid. Ser ut att vara transparent och det ser misstänkt likt ett bord jag såg på IKEA förra året. Kolla filmen så får du se.

Till gamla iMacen så är nog detta ett av det häftigaste jag sett. Kommer tyvärr inte ihåg vart jag hittade den, jag hade den på disken. http://homepage.mac.com/johanarvidsson/imacstand.jpg

Själv har jag funnit det ultimata bordet för PB G4 på ikea: ett bord i grått stål, med en väldigt bred, frostad glasskiva. Självklart på industrigummihjul med bromsar, "bromsflärpen" är röd!

Dock är det en aning lågt, men det löste jag genom inköp av några rör med samma diameter som benen som hänger med vid leverans, vilka jag sprayade i samma kulör, och med inköp av nya gängade stavar som löper inne i benen. Kostnad: Någon hundralapp för höjningen, bordet inhandlades på fynd för 700 Sek, kostar ca 1400 normalt!

Jag kan lägga en varning för att bordet är väldigt svårt att finna i katalogen, och bilden är tagen ur en dålig vinkel som inte gör bordet rättvisa - det bör ses live på IKEA!

Det bordet är IKEA´s snyggaste produkt. Frostat glas... yum yum.

Skall byta ut min gamla träskiva mot det bordet snart.

Citat:

Skapades ursprungligen av: scooterbabe:
Dock är det en aning lågt

Hehe, tur att man är kort.

Var även jag mycket sugen på ett datorbord med glasskiva, tycker attBolia har mycket snygga möbler till förvånade låga priser. Dock hatar jag att ha sladdar synlig så istället köpte jag en grå skiva med kanter av borstat stål. Denna matchar en QS ocg Studiodisplay mycket bra. Vad jag sedan gjorde var att borra hål för sladdarna till tangentbord, soundsticks, skrivare etc. Under bordet fäste jag upp en Usb hubb. De enda sladdarna på skivan är nu till musen och till skärmen (kontakten var för stor för att det inte skulle bli ett fult hål). Jag är mycket nöjd med detta, rent och snyggt på bordet och prylarna framhävs gentemot den gråa skivan och stål kanterna.
T-son

Jag har "MÅNEN Datorbord" från IKEA.... passar riktigt bra till min iMac, det går att klämma in 2 st imacar på det, men det blir en aning trångt. Underhyllan är perfekt till scannern eller iSub´en.

Citat:

Skapades ursprungligen av: T-son:
Dock hatar jag att ha sladdar synlig så istället köpte jag en grå skiva med kanter av borstat stål. Denna matchar en QS ocg Studiodisplay mycket bra. Vad jag sedan gjorde var att borra hål för sladdarna till tangentbord, soundsticks, skrivare etc. Under bordet fäste jag upp en Usb hubb. De enda sladdarna på skivan är nu till musen och till skärmen (kontakten var för stor för att det inte skulle bli ett fult hål). Jag är mycket nöjd med detta, rent och snyggt på bordet och prylarna framhävs gentemot den gråa skivan och stål kanterna.
T-son

Låter onekligen snyggt, kan du ordna bild på det hela?

1
Bevaka tråden